Tårar....men av lättnad.

Ekonomin har ju absolut inte varit den bästa på sista tiden, och våran bil har ju bidragit en hel del till detta. Då bilen köptes precis innan helvetet bröt sig lös så har vi inte kunnat göra oss av med den då vi skulle förlorat alldeles för mycket pengar på affären. Men nu ligger det ju till som så att jag har en helt underbar svägerska som vägrar ta ett nej när det verkligen gäller. Så efter många telefonsamtal och mail lyckades hon få bilfirman att fixa en bra deal, då dom tar in våran bil, vi får köpa en annan mycket billigare bil ( Renault megane) med alla tillbehör, utan att vi förlorar nåt märkbart på affären. Detta gör att vi kommer spara in tusenlappar varje månaden. Så nu kanske man kan börja leva lite mer normalt och inte få magknip varje gång räkningarna ska betalas. Det enda Jenny (svägerskan) sa till mig innan hon gick in i denna processen med bilfirman var att hon tänkte bättre hela min historia för dom, om hon fick mitt medgivande till det, för innerst inne har (nästan) alla ett hjärta, till och med försäljare, och så länge dom själva inte går back på affären, så försöker dom nog hjälpa till så gott dom kan. Och uppenbarligen hade hon rätt i det, för idag ringde Jenny till mig och sa att affären gått igenom, och jag kunde inte hålla tårarna tillbaka, det var som att en sten föll från mitt hjärta, vilken lättnad. Jag vet inte hur jag ska kunna visa min tacksamhet, för Jenny har banne mig räddat våran ekonomi. Säger bara familjen Bernhard alltså, vilka hjältar// Bex

Kommentarer:

1 Vickan:

Underbar människa o bra o rätt av försäljaren.

Eloge till Jenny!!
Kram

2 Tessan:

Man blir glad ända in i själen❤️

3 Madeleine :

Så glad att allt löst sig med bilen. Så länge den ställt till det för er. Min syster är grym och bäst över allt ❤.
Känns bra i mitt hjärta nu med 😉

4 frippe:

Ännu ett litet steg i RÄTT RIKTNING, me like! !! :-)

Kommentera här: