Nja inte riktigt nöjd.

Hmm hur ska jag summera denna dag då, mina röntgensvar såg bra ut, dom var oförändrade och det känns verkligen jätteskönt. Däremot så blev Intrycket av den nya läkaren tyvärr mindre bra, det enda hon egentligen visste när jag klev in i rummet var mitt namn, hon visste inte ens att jag ska opereras på torsdag, då tycker iallafall jag att man är lite dåligt påläst, hon fick gå och kolla i datorn hela tiden och frågade mig en massa frågor så som varför jag inte tar cellgifter längre, detta fick mig att känna mig lite obekväm, känns som att hon om nån borde veta detta. Nu var det dock första gången vi träffades så vi får hoppas att det blir bättre. Sen fick jag även veta att jag kanske måste köra några doser med cellgifter efter operationen, anledningen var nåt med att det kunde utlösas några få cancerceller i blodet efter operationen och då tar man cellgifter för att ta dö på dom och förhindra att dom vandrar vidare om jag fattade det hela rätt, kanske kan bli strålning oxå, men detta vet man inte förens dom får provsvaren på resterna från operationen och det kan dröja upp till en månad, så det är bara att vänta och se vad som händer, men så mycket kan jag ju säga att det kommer bli en väldigt trött Beccy om jag måste ta cellgifter igen:( Fick även ett packe med sprutor med mig hem som jag måste ta på mig själv i samband med operationen, då ska tilläggas att innan allt detta började så var jag en aning spruträdd, men fick helt enkelt släppa på det ganska fort, men att ta sprutor på mig själv är väl lite väl djärvt, men har ju alltid Macke eller Becca som säkert ställer upp. Hur som helst så blev summan av det hela att jag inte gick ut från sjukan med ett leende på läpparna trots det goda besked som jag ändå fick om röntgen, men man kan ju inte alltid vara nöjd// Bex

Kommentarer:

1 Henka:

Lycka till den här veckan och hoppas allt går bra.

Svar: Tackar, det ska nog gå vägen detta också;)
Bex

2 Maria D:

Tack för att du delar med dig så mycket. Du skriver så bra. Läser allt som Erik delar. Jag kan ju inte för mitt liv förstå hur du har det och vad du går igenom. Mina tankar kommer att gå till dig på torsdag.
\\ Maria


Svar: Tack snälla, jag tycker bara att det är skönt att få skriva av mig allt som händer, och bara jättekul att ni vill läsa om allt elände;) Behöver alla positiva tankar i morgon så dom tackar jag för// bex
Bex

Kommentera här: