Våga fråga.

Igår när vi som vanligt var och badade på ännu ett nytt ställe som svägerskan Jenny rekommenderade, så hände nånting som iallafall jag anser vara nåt positivt, det var nämligen som så att när jag gick för att kolla till mina barn som befann sig i lekparken som ligger i anslutning till badplatsen så var det ett av de andra barnen som oxå lekte där som fällde en kommentar i stil med att jag var ju faktiskt tjej men hade inget hår på huvudet, varpå jag svarade att det har du alldeles rätt i, men då kommer vad jag tror var hennes storesyster och ställer faktiskt den så enkla men dock ändå så "pinsamma" frågan VARFÖR?? Jag förklarade då att jag har en sjukdom som jag måste ta mediciner mot och dessa mediciner gör då i sin tur att jag tappar håret, varpå hon frågar -jaha, är det cancer? För det hade hon minsann sett på tv och visste vad det var. Ja det stämmer svarade jag, och efter det så öppnade sig alla barnen som hade hört detta och började ställa en massa frågor. Det var allt ifrån hur jag hade upptäckt att jag var sjuk till om det gjorde ont och vilka som insjuknar i cancer. Jag försökte svara så gott jag kunde men man är ju ingen expert på ämnet;)
Men summan av kardemumman är iallafall att jag blir imponerad av att dessa ungar som var kanske 8 respektive 5 år, är de första som faktiskt vågar fråga rakt ut om min situation istället för att bara stå och viska och peka, all cred till dom och även deras föräldrar som lärt dom att det inte är nåt fel med att fråga.
Jag menar om man inget frågar så får man inget veta, tänk på det//Bex

Kommentera här: