Slutade illa!!

Bråvalla!! Jo då, allt var i stort sett klart, svärmor skulle hämta fröna på dagis för att sen åka och lämna dom här hemma hos oss varav min mamma skulle ta emot dom och stanna över natten, det får ju liksom bli så när min mamma ska vara barnvakt eftersom jag inte låter mina ungar vara hemma hos henne av vissa anledningar. Macke satt och försökte genomföra biljettköpen via nätet och jag försökte peppa mig själv till att inte alls känna mig så trött, när allt detta pågick så hade jag min mamma i telefon hela tiden som höll på att kolla upp vilken buss hon skulle ta in till stan då hon bor i Svärtinge, det vill säga på andra sidan om Bråvalla, då hon plötsligt brister ut i några svordomar, hörde du det där frågade hon mig? Näe vad då? Det är ett sånt åskoväder på gång sa hon då, det spöregnar och åskan kommer bara närmare och närmare, men hon skulle kolla upp busstabellen och sen återkomma. Men jag skulle aldrig kunna föreställt mig vilket jädrans oväder det blev, det tog nog bara ca: 3-5 minuter efter jag lagt på luren med min mamma som det small till här hemma, haglet öste ner och åskan dåna så jag trodde fönsterrutorna skulle spricka, Macke avbröt köpet av biljetter, och vi blåste av allting, känns sjukt tråkigt men jag tappade suget totalt. Sen får man även veta att blixten slagit ner mitt inne på Bråvalla, ett antal personer har blivit allvarligt skadade och förts till sjukan, många som är chockade och även en del som vill försöka ta sig hem som jag fattat det hela.
Så jädrans obehagligt, sånt här är bara saker som man inte tror ska hända, fatta nu hur farligt det är med åskan!!! Jag är själv livrädd för åskan och har en jäkla respekt för den, har till och med börjat lipa ibland när den kommit för nära, dock inte framför mina barn då jag inte vill att dom ska dela denna rädsla med mig, men respekt ska man allt ha för den, och här har vi ju beviset.
Hoppas att allt löser sig och att de drabbade snart är på benen igen, tankarna går självklart till dom idag och deras familjer.
Och hoppas ni hängivna festivalmänniskor får ett gott slut nu med lite bättre väder, själv blev det soffan istället, men det svider allt lite i mitt rockhjärta när man vet vad som komma skall på Bråvalla inatt//Bex

Kommentera här: