Förstod väl att det var nåt

Idag fick jag faktiskt ringa till onkologen igen då febern fortfarande ligger runt 39 och vägrar ge med sig, jag har fått en extrem hosta och lite svårare att andas då luftvägarna inte känns riktigt som dom ska. 
Sköterskan jag pratade med tyckte att det var lite konstigt eftersom resultaten på mina blodprover och röntgen från i tisdags ändå såg väldigt bra ut, men hon ville rådfråga med läkaren innan hon gjorde nåt utlåtande.
Så efter lunchen ringde dom åter och förklarade då att de hade funnit resultatet av en urinodling som gjordes på akuten i tisdags men som jag dock inte hann få svaren på innan jag blev hemskickad, men i denna odling hittade dom alltså bakterier som tyder på nåt liknande urinvägsinfektion men detta hette istället urinbäckeninflamation. Så det förklarar varför jag nästan kissat på mig varje gång jag får en hostattack, lite tråkigt att jag inte kunde fått dessa resultaten lite tidigare bara.
Men nu har bästa snällaste grannen Rolle suttit och kört runt på mig (då jag inte var kapabel att köra själv) till olika apotek i stan så jag kunnat inhandla alla de mediciner som nu ska tas, för ni ska ju inte tro att dom finns hemma på ett och samma apotek heller, men nu har jag iallafall min antibiotika så måtte den nu hjälpa relativt fort så jag kan bli av med den här skiten, för detta är definitiv inte det roligaste när man är småbarnsförälder, vi har nämligen redan fått flytta fram Linneas födelsedagskalas som var planerad till morgondagen, men nu blir det istället nästa söndag, men hon tog det väldigt bra ändå lilla tösen, hon fick trots allt gå på en dagiskompis kalas idag//Bex 

Kommentarer:

1 Åsa:

Skönt att du fick ett svar på vad som var fel iaf.
Tror jag mötte dig på Mirum i fredags? Var lite osäker på om det var du! Krya på dig!
Kram Åsa

Svar: Ja precis, men det hette ju dock njurbäckeninflamation, kan bli lite tokigt ibland;)Ja om det var förra fredagen kan det mycket väl ha varit jag, var där en liten snabbis då. Kram kram
Bex

Kommentera här: