Mamman dog i cancer.

Tidigare i veckan när jag "vabbade" Linnea så tog vi oss en sväng till sjukhuset för att kolla in lekterapin som jag hört så mycket gott om, men dessvärre fick jag inte riktigt samma uppfattning, nu fick jag dock inte prata med nån av dom som jag blivit rekommenderad men hon som jag pratade med menade på att det är först och främst för barn som själva är sjuka eller möjligtvis för barn vars föräldrar är inlagda. 
Men hon tryckta att jag skulle prata med min kurator i Linköping så kunde jag kanske få en remiss till terapin för mina barn. 
Phu, det är till att krångla till allting. 
 
Och så igår när jag och fröna låg i sängen för att mysa/sova och kollade Barnkanalen som vi brukar göra då Macke var iväg och spelade bowling så hände det, det jag fasat för, och för ovanlighetens skull vart jag helt mållös, jag bara stelna till och hoppades på att fröna inte skulle börja ställa en massa frågor. 
I Lilla Aktuellt hade de nämligen ett reportage om ett syskonpar och deras far som skulle iväg på en långresa med segelbåt och anledningen till detta var en hyllning till deras mor som dog i cancer för lite mer än ett år sen. 
Alltså man kunde ta på spänningen som blev i rummet, och jag kunde inte öppna munnen för då visste jag att jag skulle börja böla, så jag bara låg där och sa absolut ingenting. 
Och inte förens i slutet av reportaget så säger Linnea "dom är bara tre kvar för mamman är ju död" 
Mmmm, det stämmer, det är ju sånt som händer ibland att man bara har en förälder, det var allt jag lyckades få ur mig. 
Skit vad dum jag kände mig:( 
 
Men då det idag är Valborg så passar jag och Becca på att ta en drink för ovanlighetens skull....eller så är det helt enkelt bara torsdag;) 
//Bex 
 

Kommentera här: