Det är till att känna sig fräsch;)

Det är så fint här hemma med alla blommor, och det går nog åt när man själv känner sig lite ofräsch;)
 
Ja då har man varit och tagit bort lite stygn då, och jädrar vad stygn det var. 
Jag har ju gått med en tejplapp i bakhuvudet så jag har faktiskt inte haft en aningen om hur många stygn som har sytts dit, men jag sa över telefon att det var kanske ett tiotal iallafall när de frågade imorse på vårdcentralen, men det visade sig åtminstone vara det dubbla när jag senare kom dit. 
Ops!! Ja vad vet jag, jag var ju sövd;) 
 
Hur som helst så såg det väldigt fint ut och det var inga tecken på infektion, däremot fick dom tejpa lite då det började glipa en aning efter stygnen så jag får helt enkelt klara mig några dagar till utan att tvätta håret. 
Men man får väl se det som nån slags hårprodukt, wild'n cracy liksom hehe;) 
 
Lite allvarligt snack blev det faktiskt på vårdcentralen oxå då sköterskan frågade om min syn på livet ändrats efter allt jag/vi fått gå igenom. 
Hon kunde ju bara se ur hennes eget perspektiv, men är man sköterska på en vårdcentral så får man nog utstå en hel del "onödigt klagande".
Vi svenskar är väl ganska bra på just det, jag vet med mig att jag klaga över lite allt möjligt innan jag blev allvarligt sjuk. 
Men det är väl så vi funkar, alla har vi nåt att klaga över, gammal som ung, fattig som rik, alla helt enkelt. 
Det spelar nog ingen roll hur gammal du är för i ens egna ögon är man alltid för ung för att dö, sen spelar det ingen roll om du blivit 40 eller 80år, man kan nog aldrig förbereda sig för döden, för som sagt är du en frisk och kry 80åring så är du fan inte redo för att lämna jordelivet och allt vad det har att erbjuda. 
//Bex 

Kommentarer:

1 bibban:

Så sant <3

Svar: ❤️❤️
Bex

Kommentera här: