Helgen från helvetet.

Efter en helg med både bakslag och en hel del grälande med fröna så kan vi nu hoppats på att det lugnat ner sig en aning, bara söndagseftermiddagen/kvällen blev rofylld och trevlig tack vare allt ventilerande som tidigare under dagen skedde. 
 
Och även om barnen inte är så gamla så tror jag kanske att det kan vara vettigt att ta diskussionen med dom och låta dom små fröna att förstå att dom inte alltid kan få precis allt dom vill. 
Vi som föräldrar måste faktiskt oxå sätta gränser ibland hur jäkla taskiga vi än anses vara.
Idag var det Linnea som fick sig en rejäl avhyvling här hemma och jag blev så arg att jag näst intill böja grina. 
Men nu är det gjort och så kan vi ju hoppas på ett lugn efter stormen;)
 
Vi har även börjat diskutera nån slags barnpsykolog här hemma, jag har faktiskt fått en hel del tips angående Vrinnevisjukhusets lekterapi avdelning, och även om barnen inte känner sig helt redo att prata med någon så kan dom ju faktiskt få "leka av sig" och i den ordning visa sina känslor. 
För som jag sa till Macke tidigare idag, detta är inget som nån av oss ha valt, och inget nån jävel egentligen ska behöva gå igenom, vi har bara haft en jävla otur om man får uttrycka sig så. 
Och även om det tär mycket på oss som föräldrar så får vi inte glömma bort dom små liven som faktiskt inte kan sätta ord på hela den "helvetessituationen" som pågår här hemma. 
 
Men nu ser vi fram emot påsk och den långledighet som väntar, men kanske ännu mer emot morgondagen då stygnen i bakhuvudet förhoppningsvis ryker och jag ÄNTLIGEN får tvätta håret. 
//Bex 

Kommentarer:

1 bibban:

Lekterapi låter som en bra idé <3

Svar: Tror det jag med. Kram
Bex

2 Stena:

Barntraumateamet på Vrinnevi är jättebra.

Svar: ❤️ Låter bra.
Bex

Kommentera här: