Läkaren tycker att.....

Ja men tro att jag blev förvånad när telefonen ringde idag och det var min läkare, sköterskan ringde nämligen i tisdags och berättade att min läkare var sjuk så det skulle inte bli nån telefontid med henne de närmaste två veckorna då hon bara jobbar på onkologen varannan vecka. 
Men hon tog sig alltså tid ändå och ringde för att höra hur jag mådde. 
 
Hon frågade hur det var med flåset och om jag haft mycket hjärtklappningar mm. 
Men jag kan väl inte påstå att jag känt mig speciellt påverkad, har inte världens bästa kondition men det har jag väl aldrig haft. 
Läkaren förklarade då att det hon kunde få fram av min ultraljudsundersökning på hjärtat var att det är 2 olika funktioner som har försämrats, det ena var nåt med själva muskeln som jag inte riktigt förstod och det andra är pumpförmågan. 
Dom kan väl inte få fram exakta siffror på ultraljudsundersökning så min läkare vill skicka mig till kardiologen som är experter på just hjärtat, för att få lite mera exakta resultat på hur mitt hjärta mår. 
För om det är mina antikroppar som ställer till problem så blir hjärtat bättre bara av att ha en liten paus i dom medicinerna, men cytostatikan kan ju oxå påverka mitt hjärta och jag har ju fått ganska mycket medicin genom åren, därav att hon vill göra en extra undersökning för att bli lite mer säker. 
Som läkaren sa, vi vill ju inte ge dig så mycket mediciner så du får hjärtproblem oxå i så ung ålder.
 
Så nu ska jag avvakta med cellgifterna oxå tills jag har varit hos kardiologen, mest för att inte utsätta mitt hjärt för nåt i onödan. 
Alltid är det väl nåt:( 
Jaja, det är väl bäst att ta det säkra före det osäkre. 
 
Så nu tar vi oss en drink på detta;) 
//Bex 

Kommentera här: