VA!? 5år

Jamen då satt man där i soffan igår kväll och tittade på Hollywoodfruarna, jag bytte inte ens kanal i reklamen, men så blev klockan 21 och programmet jag tittade på tog slut, och jag var bara tvungen att slå över på sjuan en snabbis för att se hur insamlingen gick, men det skulle jag självklart aldrig gjort då det var ett reportage om en tjej vars bröstcancer hade spridit sig till ryggraden och därmed blivit kronisk cancer, det vill säga spridd bröstcancer som alltså blir obotligt om jag förstått det hela rätt. 
Tjejens cancersort heter HER2 och är alltså samma sort som jag själv sitter med.
Hon började berätta om hennes tankar som går runt i huvudet, och som i det stora hela är samma tankar som jag har, sen drar dom statistiken att 50% av alla drabbade med denna cancer klarar sig i mer än 5år. 
Då bytte jag kanal igen och låtsades som att jag inte hört vad dom sagt, men då var det redan försent.
Jag började grina och det enda jag kunde tänka på var dom orden "5ÅR"!!
Jag har ju redan levt 3år med sjukdomen, har jag bara 2år kvar då?! 
FAN, VARFÖR BYTTE JAG KANAL. 
Jag hade varit glatt ovetande utan den här informationen. 
Men det är som sagt bara statistik, det finns inget som säger att detta gäller just mig.
 
Jag återberättade sedan detta för Macke när han kommer hem och brister då ut i gråt ännu en gång. 
Går sedan in på Facebook och ser Mackes kusin Idas fina och känslosamma uppdatering och då var det kört, ögonen blev inte torra mer den kvällen, jag satt verkligen i soffan och grina fram tills jag gick och la mig för natten. 
Men nu har jag fått ut det ur mitt system och det var väl välbehövligt antar jag. 
Aldrig fel att rensa lite;)
//Bex 
 

Kommentarer:

1 None None:

Jag kunde inte heller se på det utan satt på yuotube och leta gamla goda låtar det gör en på bättre humör ;) hoppas kunna träffa dig en dag jag får säga till Marie tyckte så synd om dig häromdagen då du skulle ta sjuktaxi hade velat hämta dig och kört dig men var och tog spruta själv då jag har en nerv som ligger i kläm och tar det lugnt nu då det är slemsäcksinflammation men det är ju inget mot dit elände kram på dig PS du var värd drinken 😀

Svar: Tack vad gullig du är. Ja det skulle absolut vara jättekul att träffas nån gång.
Ta det lugnt nu och hoppas du snart blir frisk. ❤️
Bex

Kommentera här: