Doktor fiffi

 
Ja idag var det dax för nåt som jag tror att alla kvinnor känner ett visst obehag inför, nämligen gynekologen. 
Då jag förr tog antihormonella tabletter, där en av biverkningar var att löpa större risk för att få cancer i livmodern så blev jag tvungen att gå på tätare kontroller. 
Nu har jag dock inte fått svar på cellproverna än men utöver det så såg allt helt normalt ut. 
Och det är ju skönt med tanke på att allt annat verkar rasa samman just nu. 
Så det var skönt med lite glada besked, för självklart blir jag jätte nervös över att skiten ska ha spridit sig dit ner oxå. 
 
Sen diskuterade vi även om jag ska fortsätta gå på mina årliga kontroller med tanke på att jag faktiskt inte tar dessa tabletter längre. 
Men då jag har cancern i kroppen och den verkar sprida sig lite hej vilt så tyckte även läkaren på gynekologen att vi lika gärna kunde fortsätta med kontrollerna. 
Det skadar ju liksom inte. 
 
Så nu efter en dag med sjukhusbesök, undersökning och då jag även varit hundvakt åt Beccas hund Apollo, slänger jag mig nu ner i soffan och kollar dumburken;) 
Får se om jag klarar av att se barncancergalan/humorgalan eller om jag får slå över på någon annan kanal. 
Jag är ju som sagt inne i en ganska blödig period nu. 
//Bex 

Kommentera här: