Läkarbesöket!

Efter en morgon full med ångest, huvudvärk och smått illamående fick jag/vi äntligen beskedet av läkaren att allt såg oförändrat ut.
Snacka om att en stor sten lyfte från mina axlar.
Så jävla skönt.
Med tanke på att jag mått lite sämre på sista tiden, då menar jag inte att jag mått jättedåligt men jag har haft lite mer ont i huvudet och lite mer ont i kroppen än vanligt, och så eftersom att röntgensvaren för tre månader sen visade på att metastaserna hade börjat röra lite på sig så var jag denna gången väldigt nervös och orolig för att de skulle fortsatt att växa.
Men så var det alltså inte.
Jag har dock en liten svullnad kvar i hjärnan efter operationen och strålningen, och då jag har huvudvärk mestadels på morgonen så kan det bero på att jag legat under natten och fått ett tryck vid själva svullnaden bak i huvudet och när jag sen då reser på mig så kan det bidra till huvudvärken.
Sen har jag ju oxå nyligen bytt mediciner/cellgifter och då det ger en del biverkningar så blir man självklart nersatt.
Så läkaren förstod min oro då biverkningar och svullnad kan ge liknande symtom som tumörer.
Men om symtomen blir värre så ska jag säga till för då får jag i så fall göra en ny röntgen, annars så kör vi nu tre månader till innan det är dax igen.
Läkaren skulle dock ta sig en liten närmare titt på min högerarm/axel på röntgenplåtarna eftersom att det är där som metastaserna rört på sig och det är ju även där jag har mest besvär, så om det skulle behövas så kan det bli en extra röntgen på bara armen/axeln.
Hjärtat var även det oförändrat, lite nersatt men över gränsen, så jag är nöjd.

Berättade oxå om mina planer och resor som kommer att ske framöver och då vi måste flyga till vissa destinationer så ville min läkare att jag skulle ta blodförtunnande innan jag hoppa på flyget.
Min läkare Munila ville inte skrämma upp mig men det finns en risk att få blodproppar när man flyger så jag fick order om att resa och röra på mig minst en gång i timmen på flyget.

Mycket info på lite tid blev det, men nu är det överstökat och imorgon blir det ett nytt besök på onkologen då det ska tas medicin och cellgifter.
//Bex

Kommentarer:

1 Ullis:

Ja fy så nervöst det är med läkarbesök när man ska få besked på prover och undersökningar. Ändå ganska bra besked du fick eller hur? Jag tycker du är strong som orkar med familj med barn som är i den åldern du har. Dom kan vara rätt krävande också förstår jag. Härligt med resplaner, det piggar upp.

Svar: Ja jag är nöjd med läkarbesöket;)
Jo visst är det jobbigt med barnen/familjen ibland men det är oxå dom som gör att jag orkar kämpa.
Resplanerna hjälper oxå till förstås.
Välbehövligt att få komma iväg ibland.
Kram kram.
Bex

Kommentera här: