När det blir för mycket.

Jahop, då var man hemma i verkligheten igen nu då, och redan i morse började humöret tryta.
Man har en hel del att göra nu så här när man har varit borta i nästan en vecka.
Det är grejer som ska packas upp och läggas in på sina rätta platser, det blir en himla massa tvätt, kylskåpet är tomt så det behövs fyllas på, ja det finns en massa att göra och hinna ikapp med, så när fröna då började tjata imorse om vad vi skulle hitta på idag så bara brister det för mig.
Vi har ju för fasiken varit borta i nästan en vecka och gjort saker varenda dag, hur besvärligt är det att vara hemma och leka en dag då?!
Men det är så tråkigt hemma och det finns inget att göra, får jag då till svar.
Åååååh, ni har MASSOR med leksaker att leka med men om det är så att dom inte duger så kan ni ju passa på att rensa ur era rum istället och slänga allt!!!!!
Jag själv har massor att göra och är dessutom svintrött så jag har varken tid eller ork till att underhålla er!

Ibland är dom bara alldeles för otacksamma dom små fröna och när man själv då inte mår som bäst så rinner tillslut bägaren över.
Visst, mycket får stå för fröna som beter sig väldigt illa ibland, men man vet ju hur barn är i största allmänhet och jag borde väl kunna prata med dom på ett bättre sätt, men när man är på dåligt humör, man är själv hemma med barnen och har häcken full så är det inte alltid så lätt att vara resonlig.
Jag har ju lite annat som gnager i huvudet på mig oxå, känner mig aningen stressad över röntgens som har gjorts och som jag ännu inte fått svaren på.
Bara det gör ju att humöret tryter.

Jaja, ingen skada skedd, Linnea följde med grannen Wilma och hennes familj på en söndagspromenad för att leta efter dessa Pokémon som blivit så fruktansvärt populärt, Linnea har dock ingen telefon ännu så hon får gott vänta några år till😉
Och Liam gick ut och lekte med sin julklapp som han och Linnea fick av sin morfar, nämligen den eldrivna fyrhjulingen, den är extremt rolig när den tas fram eftersom att det inte händer för ofta, blir ju lite struligt när man bor i lägenhet liksom.
Så i det stora hela blev dagen rätt ok ändå. Och imorgon är det måndag igen och semestern är slut så då återgår Macke till arbetet och fröna ska egentligen till dagis och frita igen, men dagiset har ju nån planeringsdag och håller stängt så då kan väl lika gärna Linnea oxå få vara hemma med oss tänkte jag.
Jag måste dessutom ringa vårdcentralen och försöka få en tid till att ta min antihormonella spruta, glömde ju liksom att ringa i fredags som jag hade tänkt, men när man är på semester och försöker koppla bort allt som har med sjukdom att göra så är det lätt hänt att man faktiskt just kopplar bort ALLT.
Jaja det är väl inte hela världen tänker jag😉
//Bex

Kommentera här: