Typiskt att det ska komma nu.

Idag fick det bli en "hemma och pyssla dag"
Vädret har varit tråkigt och vi är alla lite trötta och sega, förutom möjligtvis Liam.
Jag har t.ex tvättat några maskiner och även sraymålat dom flesta byrålåderna på våran tråkiga gamla ekbyrå, men med lite vit sprayfärg så kan det nog bli bra.
Jag spraya den första lådan i vårt hobbyrum nere i källaren för ett tag sedan men då det lukta så in i nordens starkt så var det inte så populärt bland grannarna, så idag tog jag istället ut lådorna och sprayade dom på gården.
Blev dock lite panik när det började regna mitt under torkningsprocessen, det blev att springa in med lådorna på balkongen istället och låta dom torka under tak.
Så kan det gå.

Det värsta just nu är att jag börjar att bli lite orolig för Macke och Linnea som snorar och har sig.
Dom är sega och snuviga men ingen av dom har någon feber än så länge.
Alltså dom får fasiken inte bli sjuka nu när jag och Macke snart ska åka på våran minisemester.
Jag blir så besviken om vi inte kan få hålla oss friska nu fram tills vi ska åka på onsdag.
Jag får verkligen inte åka på feber för då kan vi absolut inte åka.
Åhhh, det är så typiskt att det ska komma en sjukperiod nu.
Jag vet många som åkt på förkylning nu när vädret slagit om så hysteriskt fram och tillbaka och skolor/dagis har börjat igen.
Både Linnéas skola och Liams dagis är drabbat så det går väl inte att undgå tyvärr, men snälla inte just nu😩

Vi hoppas på en god natts sömn och att alla mår bättre imorgon bitti när vi vaknar.
//Bex

Kommentera här: