Klantigt;)

Alltså ni kanske minns att jag sa att det är en del tabletter som ska tas innan varje behandling, där ibland kortisontabletter och allergitabletter, dessa tabletter ska intas tre timmar innan varje behandling så när jag tar tidiga behandlingen tar jag alla tabletter i samband med frukosten men när jag tar behandling vid 13:00 ska tabletterna inte tas förens vid 10:00
Det kan tyckas som en simpel grej att komma ihåg men då det är massa andra grejer oxå så som bedövningsplåster som ska på och sprutor som ska med och ja jag vet inte allt så är det ganska lätt att glömma, jag har nämligen gjort det förut men kommit på det när jag anlänt till sjukan så då har jag kunnat få alla mediciner i droppåsar istället. Men ju mer jag tänker på det nu desto mer funderar jag på om det kan vara så att jag möjligtvis kan ha glömt att tagit tabletterna förra tisdagen (vid sista behandlingen) 
Det brukar gå av ren vana att jag drar i mig alla tabletter så jag kan lika gärna ha tagit dom, men jag kommer verkligen inte ihåg.
Det brukar ju slå till som en blixt från klar himmel när man kommer på att man glömt nåt men det har det inte gjort i detta fallet, så frågan återstår, tog jag tabletterna eller ej? 
 
Jag ska fråga min sköterska vid nästa behandlingstillfälle vad som händer om man inte tar kortisonet, allergitabletter och magtabletterna innan behandling. 
Men jag kan ju tänka mig att risken är att man kan få allergisk reaktion och det känns ju som att det kan vara det jag åkt på med tanke på alla de utslagen jag fått som börjat torka ut nu. 
Alltså så jädra klantigt i sådana fall, och om det här är vad som händer när jag inte tar mina piller så lär jag nog inte glömma det igen;)
//Bex 

Kommentera här: