Från bröllop till röntgen.

Ja men då har vi avklarat ett bröllop i enviken nu oxå.
Det var ju som bekant våra vänner Kiki och Sigge som ingick äktenskap igår, och tro att det var fint.
Det är ju nåt extra med att vara uppe i Dalarna oxå, det är så fin natur och mycket av det gamla lever liksom kvar, bara att vi var på en riktig loge/höskulle och hade bröllopsmiddag/fest säger väl mycket.
Och när man har fest på logen så får damerna gå på dass medan herrarna får slå sin drill ute i det fria, det ser ganska kul ut faktiskt när dom står där på rad.
Själv valde jag att vara nykter igår så jag kunde köra oss hem till hotellet på natten, dels för att jag inte orkade strula med taxi som inte riktigt funkar likadant som här hemma.
Det finns typ bara en taxibil i enviken och vill man vara säker på att komma hem från festen där det även är ett antal fler människor som är i behov av taxi så får man ringa och förbeställa.
Och sen hade jag lite ont i kroppen utav sprutan med skelettstärkande som jag tog i torsdags oxå, och då jag får extra ont i mellangärdet så tappar man lite suget på att parta loss.
Men jag hade oerhört kul ändå, det var jättegod mat, rolig underhållning, trevligt sällskap och en fin avslutning på natten där det dansades och bjöds på nattmacka.
Det var lätt värt att åka den långa vägen för att få uppleva Kikis och Sigges speciella dag.
Och jag kan inte säga att jag tyckte resan fram och tillbaka till enviken var jättetråkig heller då vi (jag, Macke, Tonna och Sanna) höll bra stämning i bilen.
Det var inte tyst i många sekunder under bilfärden, men dock så var vissa (nämner inga namn) skapligt slitna idag😉

Men nu är vi tillbaka i rätt stad igen, och imorgon börjar jag den nya vecka med ett besök på sjukan här i stan då det ska göras en magnetkameraundersökning på mitt huvud, jippi vad roligt:(
Tisdagen blir inte mycket bättre den då det är dax för datortomografi på resten av kroppen.
Sen är det två veckors lång väntan på svar, men då får vi försöka fylla ut dessa veckor med en massa skoj, vi börjar med ett besök i Göteborg hos släkt/familj.
//Bex

Kommentera här: