Då börjar vi om på nytt.

Jahop, då kör vi igen då, en ny vecka med nya mediciner, phu hoppas inte reaktionen blir likadan denna gången bara.
Idag var det visserligen bara blodprover som togs men på onsdag är det dax för en ny kur och denna gång har jag fasiken inte tid att bli dålig då jag har 3 olika röntgen som ska göras och ett ultraljud på hjärtat, så jag har fullt upp ändå kan man säga.

Och att bro på det här med att vara en kurlingmorsa så tänker jag ta min granne Bettans råd som dessutom HATAR det ordet, men jag tänker skita i vad omgivningen säger, spelar ingen roll om skolan uppmanar till att ungarna ska få fortsätta försöka göra saker själva hemma eller om andra föräldrar tycker att man ska släppa på tyglarna för att barnen ska "lära sig" av sina misstag, det är ju just deras misstag som blir för mycket för mig och som slutligen får mig att hamna på sjukhuset.
Jag orkar inte torka upp och sen svabba köket för att Liam skulle vara duktig och hälla upp mjölken själv men lite försent märkte att mjölkpaket kanske var aningen för tungt, då tar jag den enkla utvägen och häller upp mjölk åt ungen själv, jag gör även deras smörgåsar till frukosten, för jag orkar inte torka smörfläckar från bord och stol efter dom ätit, det räcker med att man får dammsuga upp alla smulor efter varje mål.
Ja det finns mycket som fröna säker skulle kunna göra själva men som jag istället gör åt dom för i längden blir det enklare för mig själv, och alla tjatar ju om att jag ska tänka på mig själv hela tiden så det är vad jag gör, jag tänker "vilket resulterar i minst arbete för mig" och svaret blir ofta att en vuxen bör göra det från första början iallafall om det handlar om mat och dryck.
Så från och med nu så rör det mig inte i ryggen längre om folk tycker att jag daltar för mycket med mina barn, det finns en god anledning till detta, vi såg ju alla hur det gick när vi hade pannkaksmiddagen här hemma förra torsdagen och jag lät fröna gå lös och fixa sina egna pannkakor, ja jag hamnade på sjukhus.
Så om inte det är anledning nog till att sluta lägga vikt i vad andra tycker och tänker så vet jag inte vad som är.
//Bex

Kommentarer:

1 Ullis:

Ja, det är rätt. Du måste tänka på dig själv och hushålla med dina krafter. Hoppas du mår bra även efter nästa behandling.

Svar: Tack, ja det hoppas jag med😉
Bex

2 Anonym:

Heja Bex!

Svar: Tack👍🏻
Bex

Kommentera här: