Dom intima stunderna.

Jag fick lite gamla kort ifrån min mamma idag typ från födseln fram till jag var strax över 20år.
Så roligt att kolla igenom och minnas tillbaka på våra semesterresor med familjen och vänner.
Jag minns så väl våran resa till Kanarieöarna när min mormor fyllde 70år och min kompis Sara ifrån Linköping var med.
Då var även min älskade morfar Åke i livet och vi hade så kul åt honom då han hela tiden var så orolig över mig och Sara och vad vi skulle hitta på.
Han var vaken på nätterna och sov i solstolen på dagarna, allt för att han ville hålla koll på vad vi gjorde.
Stackars morfar han hade det inte lätt han.

När man sitter och kollar på gamla foton så här så är det ju speciellt en sak som jag saknar så mycket, ja förutom min ungdom då, men det är mina bröst, alltså jag skiter i mitt långa blonda hår och att jag har lagt på mig en massa hull på magen, men att titta på mig själv i bikini eller bara ett vanligt enkelt linne som vem som helst kan ha som funkar lika bra på gammal som ung.
Då börjar jag nästan grina alltså, jag försöker verkligen att inte bry mig om att jag inte har några bröst men när man aldrig kan använda ett vanligt enkelt linne utan att känna sig som ett missfoster så är det fasiken inte kul längre.
Detta kanske är att avslöja lite för mycket om mitt/vårt liv, men jag och Macke har aldrig efter operationen varit intima med varandra utan att jag haft något på överkroppen, helt sjukt men jag kan bara inte ta av mig allt.
Jätte barnslig, jag sover ju oftast utan pyjamas och både Macke och fröna går ut och in från badrummet när jag duschar, så det är ju inte så att jag döljer mina ärr men just under de intima stunderna så känns det så väl att det är något som saknas.
Macke säger att han inte bryr sig, men JAG gör det, och som Macke även säger att det går omöjligt för en annan att sätta sig in i situationen om man skulle förlora en sån "viktig" kvinnlig kroppsdel.

Näe och alla reagerar säkert inte så här heller, många tycker att håret är tio gånger värre att förlora än brösten.
Men så här känner jag och jag kan bara tala för mig själv.
//Bex

Kommentera här: