Hör inte till vanligheten.

Idag har jag och Macke unnat oss nånting som vi inte brukar göra, vi har nämligen varit ute och ätit på restaurang, det hör ju inte till vanligheten att vi gör det och speciellt inte utan barn, även mackes kusin Stoffe och hans Lovisa var med utan deras lille Ture.
Det är verkligen inte ofta som vi umgås utan barn kan jag lova, nu menar inte jag att jag tycker att vi borde lämna bort barnen innan vi träffas för det är ju det som är lite härligt oxå när sysslingarna kan träffas och leka, det är så härligt med Macke som har en sådan stor släkt med flera syskon och många kusiner som står varandra så nära dessutom för då blir det att barnen får många kusiner och ännu fler sysslingar som dom kan leka och umgås med.
Men så här på lördagskvällen så bestämde vi för att bara vara vuxna för en gång skull, det var faktiskt ett sätt för mig och Macke att tacka Stoffe oxå för det jobb som han gjorde med trallen på våran balkong som han vägrade ta betalt för, så då gjorde vi så här istället.

En trevlig kväll med god mat och trevligt sällskap, det går åt nu mellan alla sjukhusbesök så man kan lägga tankarna på annat för en stund.
//Bex

Kommentera här: