Lite fest på sjukan.

Det är till att kunna roa sig när man har långtråkig, dessvärre gick det lika dåligt som vanligt.

Ja då kan vi idag bocka av både den antihormonella sprutan och den sista röntgen för i år, imorgon är det ju visserligen ultraljudet på hjärtat som är kvar att göra men efter det sen så ska allt vara klart och då är det bara att invänta läkarbesöket nästa vecka. 

Idag när jag var på röntgen och dom skulle sätta en nål i armen på mig eftersom man får ett kontrast insprutat i kroppen under datortomografin, så frågade sköterskorna lite vänligt om jag hade blivit stucken mycket på sista tiden?
Ja det kan man säga, syns det menar ni svarade jag lite ironiskt. 
Ja det finns inte så många ställen kvar att sticka på här i armvecken men vi gör ett försök, och dom lyckades på första försöket så jag är nöjd. 
Nu ska jag bara ta blodprover på måndag inför läkarbesöket men sen så får mina vener vila lite, det kan dom behöva, jag ser lite ut som en pundare just nu. 

Det tråkigaste med denna dagen var att Linnea vaknade med en lättare feber imorse, det började redan igår kväll då hon började frysa helt plötsligt, sen var hon lite seg på förmiddagen idag men efter det tycker jag nog att hon varit sig själv igen så vi får väl se hur det blir imorgon, men då jag knappast kan skjuta upp mina röntgens/undersökningar så var Macke så illa tvungen att stanna hemma från jobbet idag. 
Imorgon får vi dock lösa det på annat sätt om det skulle behövas, men jag har en svärmor och svägerska som står redo i värsta fall. 
//Bex 



Kommentera här: