Tar den lätta utvägen.

Ja då var man hemma igen även att jag igår låg i sjukhussängen och hade 39,3 i temp ytterligare en gång, helt sjukt hur jag kan åka på sån hög feber flera kvällar i rad.
Men imorse när dom kom och gjorde kontroller så var febern borta, dom tog även nya blodprover som oxå såg bra ut.
Så eftersom att det inte finns något mer dom kan göra här på sjukan så fick jag gå hem, dom erbjöd mig att ligga kvar ännu en natt om jag själv ville eftersom att nånting står ju inte rätt till, men jag valde att gå hem och i så fall ta kontakt med akuten ännu en gång om problem skulle uppstå.
Usch jag har ingen lust att ligga där och vara uttråkad och inte ens kunna titta på vilket tv:program man vill plus att det kostar ju pengar för varje natt som man uppehåller en säng oxå.
Läkaren som gick ronden idag var faktiskt väldigt ärlig och sa att eftersom att det inte finns någon "canceravdelning" kvar på Vrinnevi så har dom ingen personal som är utbildad i just cancer, cellgifter och dess biverkningar, men det som gjorde mig mest förvånad var när han sedan säger att Linköping och Norrköping inte längre har något samarbete när det gäller just detta.
Sedan politikerna, regeringen eller om det var det kommunala ja jag kommer inte ihåg vad han sa men när dom valde att föra över alla cancerpatienter till Linköping så fördes även allt ansvar med oxå.
I regel vill läkarna här i Norrköping att Linköping ska ta ALLT ansvar för cancerpatienter eftersom att läkarna här inte har den rätta utbildningen, men som läkaren idag även sa så blir det ju vi patienter som kommer i kläm, för läkarna här hemma tar ju den lätta utvägen att bara titta på blodproverna och om dom ser bra ut så utreder läkarna inte vidare.
Läkaren sa även att det inte är jätteuppskattat när onkologen i Linköping skickar mig som cancerpatient till akuten här i Norrköping för att ta blodprover för om jag behöver bli inlagd så vill dom ju helst att jag ska bli det i Linköping där jag kan få rätta hjälpen, men han förstod ju oxå att jag inte kan åka till Linköping varje gång jag får feber för att ta ett blodprov.
Snacka om ett helt sjukt snurrigt system.

Jaja huvudsaken är att jag fick gå hem, så nu hoppas jag bara på att jag slipper gå tillbaka igen.
//Bex

Kommentera här: