Två glada pensionärer.

Ja idag kom äntligen beslutet från försäkringskassan, så nu är man "sjukpensionär" på riktigt då, det heter ju inte så längre men jag har alltså blivit beviljad sjukersättning som det heter nu för tiden.
Det är verkligen en lättnad att slippa hålla på med sjukskrivningar och arbetsträningar åt höger och vänster hela tiden eftersom det ändå bara går åt skogen när jag ska försöka arbeta.
Nu kan jag kanske få lite sinnesfrid ett tag iallafall och slippa stressen inför mötena med försäkringskassan och arbetsförmedlingen även om jag måste medge att det känns aningens vemodigt att bli "pensionär" vid 35 års ålder.
Men jag vet att det är för mitt eget bästa.

Det enda är ju att man blir lite stressad inför ekonomin, men jag tror inte att den ska bli så väldigt mycket sämre än vad den är nu, och nu när man får sjukersättning så kan jag ju jobba 5 timmar i veckan oxå och det är ju bra både för det ekonomiska och det sociala😉

Så nu blir det att fira detta med e rejäl torsdagsdrink hemma hos Becca, så här två pensionärer emellan😂
//Bex

Kommentarer:

1 Anonym:

Jag ser 3 pensionärer😍

Svar: Haha, jo de e sant.
Bex

Kommentera här: