Även de äldre kan uppskatta modet.

Mötet med sjukgymnasten idag kunde väl gått bättre, vi gick igenom de övningar som jag oftast gör på ett träningspass och det var ju dessvärre inte så många av dom som blev godkända.
Nästan alla övningar belastar på något sätt "fel" på mig, det är ju en ganska stor del av min kropp som inte ska överbelastas så som axlar, ryggrad och bäcken och då blir det svårt att hitta övningar som funkar, sjukgymnasten menade på att det är ju inte så att om jag gör fel så får jag en fraktur men jag kan däremot få riktigt ont och en värk som inte går över.
Och jag vill ju bara må så bra som möjligt i min kropp och mer värk vill jag definitivt inte ha.
Det ända som egentligen blev godkänt av sjukgymnasten var de benövningar som jag gör, men så har jag ju inga metastaser i benen heller.
I det stora hela så fick jag klart för mig att de flesta övningar som görs nära kroppen är ok men jag ska inte flänga iväg med några vikter långt ifrån kroppen, och rörelserna som är bäst för min kropp är fram och tillbaka med överkroppen, jag ska alltså tänka på att aldrig vrida kroppen för då tar ryggraden stryk, jag ska helst alltid ha ett ryggstöd eller stöd för bröstet när jag kör övningarna på maskin oxå för att vara säker på att jag är helt rak.
Magövningarna som jag gör dissa hon totalt och hon skulle försöka hitta några magövningar att ersätta dessa med och sen höra av sig.
Vissa träningsövningar som hon tyckte att jag skulle prova har vi inte ens maskiner till att göra då föreningen gym inte är så jättestort, men jag får försöka göra det bästa av situationen.

Sjukgymnasten som var något äldre, hon är närmare mina föräldrars ålder än min ålder om vi säger så, hon gillade mina byxor iallafall, jag trodde ju först att det var ironi när hon kommenterar mina byxor "dom var väldigt snygga" sa hon.
Jag skrattade lite och sa att jag gillar när det är lite slitet.
"Ja men dom var jättesnygga och du passade verkligen i dom oxå, trasiga byxor passar inte alla"och då förstod jag att hon menade allvar.
Och min svärmor som alltid brukar säga "har du inte råd med ett par hela byxor eller?"
Haha med dom orden klingandes i mitt huvud så gick jag skrattande därifrån.
Man behöver inte alltid vara ung för att förstå sig på en morden klädstil😂
Tydligen ett bra inköp från New York.
Ja jag är jättenöjda iallafall.
//Bex

Kommentera här: