Dilemmat

Linneas höstlov börjar imorgon och då står jag inför dilemmat hur jag ska göra med barnen, Liam går ju fortfarande på dagis så för honom gör inte lovet nån skillnad men för Linnea som går i skolan så är det lov, hon får fortfarande gå på frita eftersom att Macke jobbar som vanligt under hela veckan men det känns så dumt att skicka iväg Linnea på frita när jag ändå går hemma.
Morgondagen kommer Linnea att spendera med grannarna Rolle och Bettan som är husvakt ute på landet där Bettan har sina hästar, vi var där och lämnade Linnea redan vid lunch idag så hon lär nog vara nöjd när hon kommer hem imorgon då hon fått rida, mata och pyssla om hästarna, dom har även både hundar och katter där ute på landet så hon har nog att göra våran lilla tjeja.
Så imorgon får Liam vara hemma med mig istället för att gå till dagis.
Men sen har vi ju resten av veckan, jag har sagt att fröna får vara hemma på tisdagen oxå om dom vill men sen på onsdag ska jag ta behandling så då får dom gå till dagis och frita, men så idag frågade fröna snällt om dom inte kunde få följa med till Linköping och sjukan när jag tar medicin, alltså det är ju så svårt att säga nej när dom själva kommer med idén och verkligen vill följa med, det är trots allt en stor del av mitt/vårt liv, min mamma ska även följa med så jag blir inte ensam med dom för det hade jag nog inte orkat.
Men hur vi än gör så får fröna gå till frita och dagis på torsdag för dagen efter behandling brukar jag bli så trött så då kommer jag bara bli arg och sur på ungarna när dom inte gör som jag säger.
Macke tycker inte att jag ska ha barnen hemma så mycket eftersom han vet hur krävande dom är och hur trött jag kommer att bli, men jag har så svårt som sagt att lämna dom till omsorgen när det egentligen är lov, det känns så taskigt när många av deras klasskamrat är hemma.
Gaaa, jag blir knäpp.
Jag vet att jag måste tänka på mig själv i första hand men jag vill verkligen kunna ha fröna hemma utan att känna att det blir en påfrestning😞
Ja jag får tänka på saken helt enkelt.
//Bex

Kommentarer:

1 Ullis:

Tänk på att det är kvalitén på tiden du är med dina barn som räknas. Då är det viktigt att du orkar och inte är uttröttad.

Svar: Jo jag vet, jag ska bara försöka få in det i mitt huvud oxå. ❤️
Bex

Kommentera här: