Att göra det så bekvämt som möjligt.

Näe men vi passar väl på att åka och bada när vädret ändå tillåter.
Idag åkte vi lite tidigare till badet så fröna fick äta sitt mellanmål vid stranden, vi fick även sällskap av min goda vän Lisa och hennes två döttrar.
Det var riktigt mysigt och barnen simma, lekte i vattnet och gjorde vallgravar i sanden.
Det är helt underbart när man har näst intill hela stranden för sig själv.
Det var några få som kom och tog sig ett dopp men när det är så folktomt behöver man inte vara orolig att ungarna ska skvätta ner någon stackare med vatten eller springa omkull nåt lite barn, oron över att någon får en boll i huvudet när barnen vill sparka fotboll behöver man ju inte heller känna, dessutom är det väldigt mycket lättare att ha uppsikt över ungarna oxå.
Jag är mycket hellre iväg på såna här grejer på eftermiddagarna än att gå hem och försöka underhålla dom i hemmet.
Då kommer ju tjatet om precis allting, mamma kan jag få en glass? Mamma kan du hämta det? Mamma kan du sätta ihop den här? Mamma jag vill ha nåt att äta? Mamma kan inte vi ha picknick? Mamma kan du sparka boll med mig? Mamma, mamma, mamma hela tiden, och tro mig när jag säger att jag älskar att vara mamma, men detta tjat alltså det kan man bli tokig på, och mår man då inte hundra eller är väldigt trött så rinner tillslut bägaren över.
Men är man då iväg och t. ex badar så är det väldigt begränsat vad man kan göra och dom roar sig själva på ett helt annat sätt.

Men nu ser det ut som att sommaren lider mot sitt slut när man tittar på vädret, men den har ändå varit väldigt lång måste jag säga.
Dock har ju inte vädret varit så här bra hela sommaren men en helt ok svensk sommar har vi haft ändå.
//Bex

Kommentera här: