Jag tror det gör gott.

Ja då har jag kört mitt första träningspass i föreningens nyöppnade lilla gym.
Jag har inte tränat sen jag fick mina hjärntumörer för typ ett och ett halvt år sedan, jag har varken haft nåt sug eller ork till att ställa mig på ett gym.
Men nu när vi har fått ett gym bara några meter från hemmet så kände jag att det kanske var dax att ta upp min träning igen.
Jag älskar ju verkligen att träna men varje gång jag har kommit igång ordentligt med träningen så har jag åkt på nåt slags bakslag, antingen har det varit några nya tumörer, eller nya mediciner eller rent utav en operation.
Så jag har aldrig kunnat hållit ett normalt träningsschema, men nu när vi ändå har gymmet så nära så gör jag ett försök igen.
Jag är ju en av dom som tror på att måttligt med träning och motion bara gör dig gott, och eftersom att jag har den sjukdomen som jag har så tror jag att det är bra att sträcka ut och stretcha musklerna ordentligt, skelettet blir skörare och stelare på mig som sjuk än vad det skulle vara om jag varit frisk, därför vill jag oxå se till att hålla igång kroppen så jag inte sitter i soffan sen och är stel som en pinne.
Nu får jag bara se till att göra sådana övningar som inte belastar vissa kroppsdelar alldeles för mycket, så som rygg och axlar t.ex och nu så här i början så får man ju köra på väldigt lätta vikter, det är nästan så man får skämmas lite, för det ser ju knappt ut som om man tar i, men hellre för lätta vikter än för tunga så jag inte skadar mig.
Hur som helst så är det ett nöje att vara igång igen så nu hoppas jag bara på att få fortsätta utan några bakslag.

Imorgon har jag även bokat tid hos frissan för att göra nånting åt mitt hår som jag bara låtit växa ut hejvilt, och eftersom att det nu kommit till en längd (äntligen) där det börjar spreta åt alla håll så måste jag försöka få till en frisyr av det hela hade jag tänkt mig.
Jag har bestämt mig för att behålla håret kort eftersom att det är så förbaskat tråkigt om det skulle falla av igen efter att man sparat en längre tid, det känns ju bara jobbigare att raka av håret om man sparat till långt hår igen.
Så jag ser spänt fram emot imorgon och min blivande frisyr.
Hoppas att det blir lite rockigt och tufft.

Men nu är det ju torsdag och dax för en torsdagsdrink hemma hos Becca.
Jag undrar vad vi kommer att prata om?! 😂
Men det blir till att ta en riktigt stark jäkel så värken i mina fötter försvinner bort.
//Bex

Kommentera här: