Jaha, ingen medicin då

Mmmm, då är man nyfrissad så här till helgen då.
Och trots att det blev lite mörkare än vad jag hade tänkt så är jag ändå nöjd, jag kunde valt att blondera upp håret innan den grå färgen lades i men med tanke på att det sliter fruktansvärt mycket på håret så ville jag inte göra det, håret är ju ändå ganska tunt och glest mitt uppe på hjässan och som frisören själv sa så är det onödigt att göra det värre.
Det är bättre att vara rädd om håret istället.
Tyckte att klippningen blev väldigt bra iallafall, lite rockigt och busigt, typ som jag alltså😉

Macke har tjatat på mig att ringa min sköterska oxå angående mina fötter, men jag har tyckt att det varit onödigt, det är säkert bara överansträngning och vad ska sköterskan göra åt det, jag äter ju inflammatoriska tabletter och mycket mer går inte att göra.
Men idag ringde jag till min sköterska efter Mackes tjat och eftersom han lägger upp det så fint om att det kan bli värre under helgen och att det är svårare och tar längre tid att få hjälp då.
Och jag måste väl erkänna att Macke hade rätt med att jag skulle ringa, eftersom jag har haft mycket problem med fötterna även innan min och Beccas resa så vet vi ju inte om det kan ha med medicinerna att göra, och som Linda min sköterska sa med rådgivning av min läkare oxå så vill dom inte ge mer cellgifter så länge jag har ont i fötterna, för är cellgifterna orsaken till smärtan så kan det bli att ännu en dos medicin gör det hela värre, och att det istället blir bestående men.

Det är väl helt j@vla underbart.
Alltid är det nåt, ska det vara så här hela livet nu eller?!
Man kommer nog aldrig få må riktigt bra igen.

Jaja, kvällen spenderar vi hos forna grannarna nummer 2, Wennerblad/Ljung.
Även dom flyttade till hus efter att ha fått sitt andra barn.
Men eftersom vi som bor på våran gården blir ganska tajta och barnen som leker så bra ihop så blir det att man saknar varann en hel del, så ikväll åkte vi till lindö för att äta, umgås och bara snacka skit med Olle och Johanna medan ungarna lekte.
Avslappnad och underbar kväll.
//Bex

Kommentarer:

1 Ullis:

Du blev så fin i håret, färgen klär dig verkligen. Förstår att du blir besviken att det inte blir någon behandling men dom är förstås rädda om dig. Ha en bra helg, hoppas fötterna repar sig fort.

Svar: Tack snälla.
Ja jag vill ju inte gå för länge utan medicin, har ju redan hoppat över ca en vecka så nu blir det ju två veckor:(
Bex

2 Nina:

Håret blev supersnyggt! Jag längtar till mitt växer ut så pass att det kan friseras!

Svar: Tack, kul att göra nå't iallafall.
Ja jag förstår att du längtar, det är ju lite roligare att ha hår på skallen;)
Bex

Kommentera här: