Sista dygnet.

Ja då var vi inne på våran sista dag här i New York då.
Imorgon bär det hem mot Sverige igen, visserligen inte förens imorgon kväll men idag blev det sista heldagen för oss iallafall.
Idag har vi vandrat runt i central park, helt sjukt att det ligger en jättestor och vacker park mitt i New Yorks kaos.
Vi strosade runt i parken och njöt av lugnet som infinner sig när man inte hör trafik och en massa utryckningsfordon hela tiden.

Vi fick se väldigt många coola vyer över parkens dammar och träd där det bakom sedan stiger upp enorma skyskrapor, det är så häftigt.
Vi gick förbi där vi tror att Carrie i "sex and the city" trilla i vattnet när Mr Big ville pussa henne på munnen men vi är inte säkra, vi har iallafall åkt förbi caféet där tjejerna i serien ofta sitter och fikar.
Mycket häftigt har vi fått se/uppleva på våran resa men nu är det alltså slut.
Sorgligt men samtidigt lite skönt, för jag måste säga att jag saknar min familj nåt enormt och det ska bli väldigt skönt att få komma hem och vila fötterna.
Jag ska inte klaga men nu är fötterna faktiskt väldigt ömma, trots att vi tagit det lugnare än vanligt idag, vi har ju till och med tagit en glasspaus på en timme och bara suttit och tittat på folk i parken.

Sista kvällen gick vi till Hard Rock café och åt, är man i USA så är det lika bra att ta alla typiskt amerikanska restauranger.
Vi har åtminstone hunnit med några av dom, Planet Hollywood, Fridy's och Hard Rock, kan det bli mer amerikanskt än så?!

Nu tar vi natt och sover sista natten i de förvånansvärt sköna sängarna här på vårt hotell.
//Bex

Kommentera här: