Som när man blir bränd.

Japp det blev att spendera morgonen/förmiddagen på sjukhuset då.
Blodprovet gick ju fort men att sitta och vänta på röntgen tog fan i mej tid alltså.
Eller det beror ju på vad man jämför med, men jag fick sitta i väntrummet nån timme iallafall innan jag fick komma in, men väl inne på rummet så gick det fort.

Alltså jag har ju aningen svårt att lita på vården, det är synd för många av läkarna/vårdpersonalen är riktigt bra men så finns det ju vissa rötägg, och eftersom jag råkade ut för en sådan arrogant läkare som "missade" att jag hade bröstcancer så får man väldigt svårt att lita på läkare i allmänhet efter det, jag är hela tiden på min vakt och tänker om dom verkligen har kollat allt som dom bör kolla och gjort allt som dom bör göra.
Det är nästan så att jag skiter i att ta kontakt med vården många gånger bara för att jag tänker att dom tar en ju inte på allvar iallafall.
Det är nog lite som att ha blivit bränd i ett förhållande, om ens partner har varit otrogen hur lätt är det då att lita på människan/människor igen?
Kanske därför jag sitter här idag med min onda fot som värkt i över en månad nu.
Fan jag tog ju förgivet att det skulle gå över av sig självt.
Men icke då.

Onkologen i Linköping har jag däremot stort förtroende för, det har väl byggts upp under åren, visst så har jag blivit lite irriterad på alla läkarbyten och sån't men i det stora hela tycker jag att onkologen varit kanon.
Sköterskorna är ju helt underbara och dom får en att må bra och vara glad trots att man är där för mindre roliga saker.
Sköterskorna och läkarna som jag brukar träffa i största allmänhet är oftast väldigt trevliga och glada och man får faktiskt ha förståelse för att folket som jobbar inom vården har en stor press på sig och även många gånger är underbemannade.
Och den förståelsen har jag oftast, men jag har svårt för dom som inte utför sitt arbete ordentligt och på det sättet som det ska utföras.
Och det gäller väl egentligen alla yrken, jag menar en arrogant surkärring/surgubbe kanske inte ska stå i kassan på Ica.
Nu kanske inte det var den bästa jämförelsen men ni förstår säkert vad jag menar😉

Jaja, nog om det, nu väntar vi och hoppas på ett snabbt svar om foten så att jag kan vidta åtgärder ganska omgående.
//Bex

Kommentera här: