Två små och ett stort barn;)

Ja då var det fredag och helgen kickar igång.
Idag har jag varit och handlat så att det finns lite lättare rätter för Macke att tillaga här hemma nu när jag åker iväg en vecka, för MC Donalds är väl ingenting som jag tycker att min familj ska äta varje dag;)
Macke är bra på mycket men matlagning är inte en av dom sakerna, och har man då oxå två barn runt benen som ber om både det ena och det andra så blir man lätt stressad, det blir vi väl alla, så i många fall krävs det nog en mamma för att styra upp, åtminstone i det här hemmet, det är ju iallafall inte Macke som lagar mat samtidigt som man springer fram och tillbax till duschen och hjälpa till med schampot i barnens hår eftersom dom fått lödder i ögonen och skriker hysteriskt medan man även kastar in en maskin med tvätt när man ändå är i badrummet.
Jag undrar om Macke kommer att klara av det efter en veckas övning😂
Jaja, jag vet han jobbar om dagarna och är trött, men jag tar cellgifter och är oxå trött och det är ju inte så att jag ligger och sover hela dagarna och inte gör nåt.
Nu är ju inte min man sådan som försvarar sig och skyller ifrån sig på att han är trött efter jobbet, utan senast förra veckan när jag säger att mitt minne kanske inte är så bra med tanke på att jag faktiskt tar hand om två små barn och ett stort barn (alltså Macke) så skrattar han bara och säger "ja jag kan inte göra annat än att hålla med, du tar fan hand om mig med"
Jag vet inte hur många gånger Macke frågat hur han skulle klara sig utan mig.
Och han säger det på ett sånt kärleksfullt sätt att man då verkligen förstår hur viktig man faktisk är för Macke och barnen.
Det är kärlek.

Nog om det, nu ska han sättas på prov iallafall.
Men först så har vi en fullspäckad helg framför oss med både invigning och öppethus på våran nya föreningslokal här i föreningen, sen på söndag ska Linnea även ha barnkalas för på måndag blir hon ju 7år och då kommer familjen/släkten, så det blir väl till att baka i helgen oxå.
Som sagt en fullspäckad helg, men jag vet ju vad som väntar så jag kan nog stå ut;)
Men vi börjar helgen med fredagsmys framför fångarna på fortet.
//Bex

Kommentera här: