Vem som helst får ju magsmärtor.

Paniken som infinner sig när man får kraftiga magsmärtor.
Idag strax innan jag skulle hämta Linnea från skolan vid tre tiden så får jag sådana smärtor i mellangärdet, det strålar även bak i ryggen och jag har svårt att gå upprätt.
Jag åt en sen lunch typ vid två och sen tog jag en kaffe efter det och då kom smärtorna smygande.
Jag tog magtabletter och hoppades på att det skulle lindra som jag oxå tyckte att det gjorde till en början men när jag väl börjat gå mot skolan så märkte jag att jag fortfarande hade väldigt ont, och väl framme på skolan var jag helt kallsvettig och var tvungen att sätta mig i ungarnas kapprum, och då ska ni veta att det inte är många meter att gå mellan hemmet och skolan.
När Linnea var påklädd och klar för att gå hem så glömde jag till och med att säga till nån av lärarna att jag hämtat henne, det kom jag på som först när jag slängt mig i soffan här hemma igen.
Så då var det bara att ringa till skolan och förklara, jag ville ju bara hem och lägga mig ner liksom.

Men då kommer ju frågan vad denna smärtan grundar sig i.
Alla får ju magknip ibland och alla kan ju självklart få smärtor i buken av olika anledningar, katarr, magsår, magknip eller bara ätit fel.
Men jag har ju alternativen att det kan bero på sjukdom eller medicin oxå.
Nu gick ju denna smärtan över relativt fort när jag bara fick lägga mig ner och vila en stund, men jobbigt var det.

Jaja imorgon är det dax för medicin igen och då får jag väl informera min sköterska om min knasiga vänsterfot oxå.
Dom brukar ju vilja veta vad som händer med min kropp😉
//Bex

Kommentera här: