Dessa mediciner.

Firat kusinen Nellie idag. 

Sista dagen på påsklovet och jag måste erkänna att det ska bli skönt att gå tillbaka till vardagen igen, jag älskar verkligen mina barn men vad dom kan gå en på nerverna ibland och då Macke inte varit ledig hela lovet som vi andra i familjen så känner jag att jag börjar bli ganska utmattad nu. 
Jag är så trött i huvudet att jag tappat räkningen och vet fasiken inte när jag ska ta den antihormonella sprutan nästa gång, men efter lite luskande på mina vårdsidor och när jag fick fram sista uttaget av sprutan på Apoteket så kom jag fram till att det är dax för sprutan redan nu i veckan, jag hade fått för mig att nästa behandling skulle ligga i fas med nästa spruta men jag måste räknat fel på en vecka. 
Jag måste verkligen lära mig att skriva upp allting direkt in i almanackan så det inte blir nåt misstag nånstans, det är så lätt hänt att man missar nåt då det är en del som ska göras. 
Men jag tror att jag fått ordning på allt nu, spruta i veckan och prover och behandling nästa vecka. 
Alltså det måste vara alla mediciner som fuckar upp i hjärnan på mig, och ja jag vet att jag alltid haft dåligt minne och varit lätt förvirrad men det här är katastrof verkligen, jag glömmer ta mig fan ALLT. 
Det är det som är så skrämmande, jag kan prata i telefonen och tänka att detta ska jag skriva upp direkt i mobilens almanacka när jag lagt på luren, men en minut senare när jag lagt på så har jag glömt bort det och har känslan över att det var nåt som skulle göras. 
Saker som är viktiga och som jag kommit ihåg att skriva upp får jag gå in och kolla lite titt som tätt på i almanackan så jag inte missar att göra dom sakerna, det kan vara allt från läkarbesök och röntgens till dop och födelsedagar. 
Förut när man jobbade samma tider varje vardag så behövde man ju inte hålla reda på det, man visste vilka tider man skulle infinna sig på jobbet, nu är det ju en himla variation dag från dag, ibland har man inget viktigt inbokat så då kan man göra vad som faller en in, sen kan det vara flera dagar i rad som man ska göra olika saker på olika ställen vid olika klockslag och då blir det kaos i huvudet vill jag lova. 
Jag får börja larma mina viktigaste händelser i mobilen eller komma på nåt bra system. 
//Bex 

Kommentera här: