Det är inte lätt att komma ur sängen.

Coola danstjejen iklädd svart, vitt och grått, det är mammas flicka det😉

Sköna söndag, vädret har väl varit lite si så där, ena stunden sitter vi i solskenet ute på gården och fikar och nästa stund så snöar det, skapliga kontraster. 
Idag hade det blivit dax för den näst sista danslektioner för Linnea så nästa vecka är det avslutning och vi föräldrar får äntligen se hur slutdansen blir. 

Det blir intressant och se om jag tar mig ur sängen imorgon bitti, har ju dom två senaste mornar knappt kunnat röra mig när jag slagit upp ögonen, jag ligger väldigt still och sover på rygg på nätterna så när jag vaknar har jag lyckats dragit på mig en sån smärta i höger höft/ryggslut, alltså det går inte att förklara hur ont det gör men det tar mig säkert en kvart innan jag överhuvudtaget kommer ut sängen, jag kan inte vrida mig, jag kan inte lyfta benet, jag kan inte sätta mig upp utan jag får ligga där och försöka röra lite i taget tills jag tillslut blir så pass mjuk i kroppen att jag kan åla mig ur bädden. 
Sen när jag väl tagit värktabletter och mjukat upp kroppen lite så försvinner smärtan nästan helt, men så är det samma visa nästa morgon igen, är inte det konstigt. 
Får väl börja min procedur med uppstigningen redan när Macke kliver ur sängen imorgon för att åka till jobbet, för fröna måste ju upp och göras iordning till skola och dagis och sen ska jag själv iväg och lämna bilen mm, så då kan man minsann inte ligga på latsidan inte. 
//Bex 

Kommentera här: