Mindre trevlig upplevelse.

Japp då har man hunnit med att vara lite "bra morsa" här nu under lovet oxå, idag på eftermiddagen tog nämligen jag och svägerskan Jenny våra ungar och åkte till badhuset för lite lek, skoj och simträning då dom tjatat att dom så gärna vill dit, men jag måste väl säga att jag tyckte att det var en mindre trevlig upplevelse på alla möjliga olika plan, inte bara för att jag har svårt att känna mig bekväm i badkläder eller rättare sagt sport top och bikinitrosor, utan det kändes även ganska oorganiserat, jag såg bara en "badvakt" på hela bygget och han hade även med sig en lärling eller liknande som han stod och pratade med. 
Ungar sprang och åt bullar överallt, jag gick själv och sa till en unge som stod i simskolebassängen och åt en kladdig jädra bulle då varken föräldrar eller badvakt syntes till. 
Och i det rummet där simskolan är som även är ett lekrum var det vidrigt rent ut sagt på golvet då det låg både godispapper, fikarester och plastmuggar på golvet och där inne finns inte ens några bord att äta vid. 
Alltså jag tycker personligen att man sitter still vid ett bord och fikar innan man springer iväg för att bada igen, speciellt när man är på ett badhus. 
Sen hade vissa tydligen väldigt svårt att hålla sig till reglerna typ att inte hoppa/dyka där det var motionssim, att man inte klättrar uppför där det är meningen att folk ska komma ner osv osv. 
Näe det kommer nog att dröja innan jag sätter min fot där igen, jag väntar hellre på sommaren och åker till en strand istället. 
//Bex 

Kommentera här: