Underbar långfredag.

Ja det verkar som att vi gjorde rätt och lämnade Norrköping för en stund när man ser en massa foton hemifrån där det igår långfredag verkar ha kommit duktigt med snö.
Vi hade nämligen en strålande fin långfredag här i Nybro/Kalmar, det var så bra väder att vi spenderade den största delen av dagen utomhus, visst så blåste det lite kyliga vindar och det kom en kort hagelskur mitt i allt men solen värmde gott när den var framme. 
Min moster hade tipsat om en gård i Kalmar där det finns fullt med lantdjur, och det var så passande öppet igår med lite påskfirande oxå, man fick åka traktor med släp till Blåkulla och leta ägg, man fick klappa kycklingar och mycket mer. 
Mina frön bara älskar djur så dom var helt saliga inne på gården och klappade på alla djur dom bara kunde hitta. 
Och jag måste väl erkänna att jag blir nästan som ett litet barn själv, jag har svårt att dra mig ifrån killingarna och alla andra små söta djur i deras hagar. 

Ja det blev en riktigt mysig dag där vi spenderade många timmar ibland djuren. 
En bättre plats får du nog leta efter som dessutom var alldeles gratis, det enda man fick betala en liten summa för var påskäggsjakten på Blåkulla men det var ju valfritt, ja och så fikat förstås. 

Nu blir det snart hemfärd igen och förmodligen två smått uttråkade barn, så nu är vi ute och vallar barnen i lekparker och försöker göra av med lite energi. 
//Bex 



Kommentarer:

1 Ullis:

Trevlig långfredag ni haft, djurungar är alltid så gulligt. Förstår att det känns bra för dig när dina barn haft kul. Hoppas hemresan gick bra. Mötte ni snön kanske?

Svar: Ja man vill ju att ungarna ska få ha roligt så man är väldigt glad när orken finns.
Vägarna var väldigt fina på hemvägen och vi såg ingen snö förens i Gusum.
Bex

Kommentera här: