Träna hjärnan.

Tog en sväng på vilbergsmarknaden när vi gick hem från skolan idag, och där fick dom prova på att fightas med "gummibandet"

Alltså jag undrar om man på nåt vis kan träna upp sin hjärna att bli stresstålig igen.
Jag har ju märkt att jag inte klarar av vissa stressiga situationer längre där man måste hålla koll på flera saker samtidigt, har svårt för att befinna mig i stora och trånga folkgrupper tillsammans med barnen, och då menar jag inte som Kolmården eller Liseberg där det är stora ytor utan snarare som marknaden på augustifesten där det blir trångt och man nästan går på varandra. 
Det är så lätt att någon bara sticker i sin hand i väskan då och snor mina värdesaker för jag har fullt upp med att hålla koll på allt annat.
Och då blir jag extremt stressad. 
Men jag har även märkt att jag blir sjukt stressad av när det blir för mycket att tänka på. 
Jag har känt att jag lätt blir stressad nu på mornarna t.ex, när jag ska lämna fröna på skolan, det blir ju ändring i den rutinen som jag hade innan och nu känns det viktigare på nåt vis att allt är med till skolan, så dom inte blir utan frukt på rasten eller inte har med nån handduk till jympan mm. 
Den här veckan är det mycket papper som kommer hem ifrån skolan som ska fyllas i och skickas tillbaka. 

Men det som fick mig att reagera idag var att nu dom här två dagarna (idag & imorgon) så har jag fyra saker att hålla reda på. 
Idag skulle Linnea iväg med klassen och därför ha med en del extragrejer till skolan och Liam skulle ta skolfoto.
Imorgon fyller Liam år och Linnea ska ta skolfoto. 
Fyra väldigt simpla saker men då jag lätt blandar ihop grejer med varandra så blir jag istället stressad. 
Imorse sa till och med Linnea till mig innan vi skulle gå "mamma, du behöver väll inte bli så arg" när hon bara ville ha svar på en enkel fråga. 
Men det är just det, jag blir så arg när stressen kommer, och därför kan jag nog framstå som lite bitchig många gånger.

Så nu drar jag hem till Becca och stressar av med en riktigt god torsdagsdrink.
Hon är ju så att säga van vid min bitchiga attityd😆
//Bex 

Kommentera här: