Vardagsmat.

För ett antal år sedan innan jag blev sjuk, så hade jag jättesvårt att svälja värktabletter, jag delade alltid tabletterna på mitten och hade oftast någon dryck med smak till så jag kunde klunka i mig ett par klunkar saft eller vad det nu kunde vara när jag lagt tabletten i munnen så att den liksom bara sköljdes med ner i strupen tillsammans med drickan, och så fick jag göra två gånger för att få i mig en tablett.  
Ett herrans bestyr bara för att få i sig en huvudvärkstablett. 
Sen var jag dessutom rädd för att ta sprutor, eller rädd kanske är lite överdrivet för jag klarade av att ta spruta om jag absolut behövde, men jag tyckte det var fruktansvärt obehagligt, mådde lite illa, blev kallsvettig, titta åt ett annat håll och grinade väldigt illa just när det stack. 
Så när jag blev sjuk var detta en stor problem för mig att behöva ta alla jädra sprutor och tabletter. 
Men idag ett antal år senare sitter jag här vid frukostbordet och drar i mig mina tabletter som om ingenting, in med alla tabletter i munnen på en gång och sen en klunk med vatten så slinker dom ner fint i magen. 
Sprutor tar jag oxå några gånger i månaden nu för tiden och om jag ska räkna ihop alla stick som blivit under dessa  snart fem åren så är vi nog uppe i ett tusental, så det har ju oxå blivit vardagsmat för mig. 
Som sagt mycket förändras och är man tvungen att göra nånting tillräckligt ofta så blir det enklare med tiden. 
//Bex 

Kommentera här: