Inte bara svordomar.

Ett måste till luciafikat.  (null)
Jahop då hade det hunnit att bli lucia idag då, och när det är luciadagen måste man ju ha luciafika med lussekatter så det var bara att ställa sig och baka.
Inte ungarna emot då dom mer än gärna tar en nygräddad lussebulle direkt från ugnen.
Jag fick dock inte så mycket hjälp som jag hade trott av fröna då dom hellre ville vara ute och leka i snön men dom kom in lagom så dom kunde pensla och sätta i russin i katterna innan dom skulle in i ugnen, ganska skönt ändå för på något sätt så blir det mycket mer att städa när ungarna ska hjälpa till att baka😉
Jag och Liam har haft skapliga dispyter idag oxå, jag gillar inte attityden han har fått sedan han började skolan. 
Han tror att han kan bete sig hur som helst och sen komma undan med det, men jädrar vad förbannad jag blir, och jag som inte har något tålamod heller, och när jag blir arg och uppretad då blir jag riktigt förbannad. 
Folk säger att det beror helt på hur föräldrarna fostrar sina barn och det kanske skulle funka om alla fostra sina barn lika, men så är det tyvärr inte, och Liam är väldigt lättpåverkad och ser upp till dom äldre coolare grabbarna, i vissa situationer är det jättebra som i t.ex innebandyn, men inte när det kommer till skolan uppenbarligen. 
Alltså det språket som man hör komma ur ungarnas munnar när man hämtar och lämnar är katastrof, och nu pratar vi inte bara svordomar utan det är hur dom pratar till varandra, det är skrämmande. 
Och detta snappar Liam självklart upp och tror att det är ok att ha den attityden, och det känns som att det inte spelar någon roll vad jag än säger. 
Usch det är bland det värsta som finns att vara osams med barnen, det tar så mycket energi. 
Hoppas på att jullovet när man är ifrån skolan ett tag gör någon nytta. 
Annars får vi väll dra in alla Liams julklappar och ge till dom snälla barnen istället😉
//Bex 

Kommentera här: