MUSIK.

(null)
Musik är väll helt underbart. 
Musiken för mig är väldigt viktig, den får mig (nästan) alltid att må bättre. 
Känner jag mig lite små deppig, är trött, saknar ork eller bara mår skit så kan jag sätta på något riktigt rockigt och gärna på hög volym oxå och genast så mår jag lite bättre. 
Musik passar liksom för alla tillfällen, man kan dansa, sjunga, skratta och gråta till musik. 
Musiken drar oftast fram olika känslor och många gånger när man är riktigt nere så finns det inget bättre än att dra på en riktig rockballad och bara böla för kung och fosterland så man får ut all skit i systemet för att sen kunna le och skratta sig igenom några dagar igen. 
Det funkar för mig iallafall. 
Dom gånger jag åker själv på mina behandlingar har jag ofta hörlurar med mig och lyssnar på musik, det känns som att tiden går lite fortare då och sen är det väldigt avkopplande och även väldigt praktiskt om man fått en rumskamrat som inte riktigt har samma inställning som en själv, då är det ju bättre att slänga på sig lurarna för att peppa sig själv med musik. 

När jag var yngre så dansade jag på Rune Lagers dansinstitut, jag höll på i säkert 15-20år med dans. 
Jag tävlade i discodans och var även cheerleaders för norrköpings basketlag, så musik är något som funnits där hela tiden och kommer alltid att göra. 
Idag är det mestadels rock som ligger mig varmt om hjärtat men en och annan discodänga kan man gilla ibland oxå. 
//Bex 

Kommentera här: