Mörka tankar.

På en av min och Beccas promenader förra veckan så började vi diskutera det här med att vi båda ska gå igenom våra läkarkontroller och röntgens inom kort.
Becca var och gjorde sin läkarkontroll i måndags och ska göra röntgen i mars, och för min del har det oxå blivit dax för 3månads kontrollen nu i mars, och som vanligt så blir man en gnutta nervös milt sagt, ska jag vara riktigt ärlig så känns det som att det bara blir värre för varje gång, jag som trodde att det skulle bli enklare ju längre tiden gick, som att det skulle bli en vanesak liksom. 
Men då säger Becca något som är så jävla sant, hon sa att för varje kontroll man gör och som ser bra ut så vet man att man är en kontroll närmare det negativa svaret, för en vacker dag så kommer det svaret som man absolut inte vill höra, det kan dröja många många år om man har tur men ingen vet.
Egentligen stämmer det ju faktiskt in på oss alla, för varje dag du lever så kommer du ett steg närmare slutet, sorgligt men sant, men ingen av oss vet egentligen när sista dagen kommer. 
Nu är ju inte det nåt som man går och tänker på varje dag men för mig blir det att dom tankarna kryper fram när kontrollerna och läkarbesöket närmar sig. 
Mörka och tråkiga tankar, men så här blir det när man måste vara hemma och "vabba" fast man helst hade velat vara ute i det sjukt fina vädret. 
Idag har han verkligen varit klen pojken min, på förmiddagen har han mått ok men så framåt lunch och eftermiddagen har han legat i soffan med en temp på 39,9, så idag har han faktiskt inte varit till några större besvär😉
//Bex 

Kommentera här: