Roligt, bedrövligt och pinsamt.

Igår fredag var det dax för mig att dra med mig Becca ut på stan för lite käk och bio, supertrevligt hade vi med god mat och en bra film som var en skräck/thriller men som jag och Becca skrattade gott åt, den var spännande oxå men stundvis väldigt rolig, och dom som känner mig sedan tidigare vet ju att när jag tycker nånting är väldigt roligt så kan jag ha aningens svårt för att sluta skratta och ju mer man försöker hålla sig för skratt desto värre blir det, helt fel ställe att få skrattanfall på kan jag lova. 
Men jag var ju uppvärmd redan innan filmen började, jag beställde nämligen biobiljetterna hemma på datorn och när jag beställer så finns det två typer av biljetter, antingen "original eller pensionär" och då det är lite prisskillnad så väljer jag självklart pensionär då både jag och Becca faktiskt är det, jag själv till 100% och Becca 50%.
Vi hämtar senare ut våra biljetter i automaten på Filmstaden och där stod det klart och tydligt pensionär på biljetten, ja men då har man använt den förmånen för första gången, spräckt oskulden så att säga😂
Men det var sen när vi skulle gå in på bion som det blev roligt, killen som står och river biljetterna gör det på ren rutin, han tittar på biljetten, river och välkomnar, samma sak om och om igen, men så kommer jag och Becca fram, hälsar vänligt och lämnar fram våra biljetter, han tittar på biljetterna och ska riva men precis då tittar han på oss och säger frågande "pensionär"?!? 
Jajjemen svarar jag och Becca i kör.
Ett utdraget "Eeeh ok", får vi då till svar. 
-Vill du se våra intyg frågade jag då. 
-Ja det kan jag väl när vi ändå håller på. 
Han fick se våra intyg och välkomnade oss sedan in till den salong vi skulle ha. 
Jag tror han blev aningen paff kan man säga😂
Efteråt skrattade jag och Becca gott åt situationen som uppstod, men det är ju som sagt både lite roligt, bedrövligt och pinsamt på samma gång, och då det var ganska mycket folk som skulle in på bio så blir det liksom att man skämtar bort det då det för mig iallafall är lättaste sättet att komma ur en jobbig situation. 
Här har vi ju faktiskt ett praktexempel på ett sånt tillfälle då det blir negativt att se så frisk ut, jag kan lova att det inte fanns någon på hela Filmstaden som ens skulle kunna gissa att vi är så pass sjuka som vi är och när man då visar sig vara pensionär så får iallafall jag för mig att folks tankar blir "och vad f@n är det för fel på henne då" 
Jag vet att man inte ska bry sig om vad andra tycker men tyvärr så gör man det iallafall. 

Jaja, nu är det lördag och idag blir det mys i soffan med ungarna medan Macke istället är i väg och roar sig med bowlinglaget. 
//Bex 

Kommentarer:

1 Anonym:

Jag har också sjukersättning. Gäller det samtliga pensionärer alltså? Inte bara ålderspensionärer, eftersom det funkade för er...

Svar: Ja, jag fick mitt intyg tillsammans med pappren om att jag blivit godkänd sjukersättning.
Intyget fick man klippa ut och skriva på, det är en vanlig papperslapp alltså.
Ring till FK om du inte fått nåt, för det ska vi alla pensionärer ha rätt till vad jag vet iallafall
/Bex
Bex

Kommentera här: