Sån sjuk lättnad.

Blev cider för mig idag då magen inte riktigt klarar av mjölkprodukterna så här dagen efter behandling. 

Igår när jag var på min behandling så pratade jag och sköterskan om värken jag haft i axlar och nacke.
Värken kommer och går från dag till dag, ibland känner jag nästan ingenting men ibland värker det så jag nästan blir tokig. Än så länge tar jag bara vanliga värktabletter som Ipren och panodil och om jag mixar dom båda så försvinner oftast värken, om inte helt så lindrar det iallafall.
Sköterskan förklarade då att jag kan ju prova nästa steg av smärtlindring om jag känner att det inte funkar med värktabletterna, man ska ju inte gå och ha ont för då blir det bara att man spänner sig och får ännu ondare. 
Men nästa steg är ju då att gå på morfintabletterna och det känns inte riktigt ok, för det första så är det väl aldrig kul att behöva ta sådana "tyngre" mediciner och för det andra har jag tidigare blivit väldigt dålig av just morfintabletter.
Så om jag då måste välja har jag hellre värk än att gå och må illa tills man kräks, och det förstod sköterskan men om jag känner att värken blir outhärdlig så får vi komma på nån lösning. 
Men där är vi ju inte nu så det får bli ett senare problem i så fall. 

Idag fick jag ÄNTLIGEN beskedet ifrån AFA försäkring och jag har ju oroat mig något kopiöst över detta då jag misstänkte att ersättningen därifrån kunde bli väldigt låg om dom räknar som försäkringskassan, men det gjorde dom nog inte då ersättningen blev som jag hade hoppats på och då alltså väger upp min sjukersättning från FK. 
Såååå skönt, det var som en sten som lyfte från mina axlar, kanske därför jag haft så ont😂😂
Näe vars, det blir ju inte som när man jobbade och fick lön men skillnaden från sjukskrivningen till sjukpensionär blev inte så stor och det är jag f@n nöjd med nu efter alla vändor. 

Och igår när jag ställde mig på vågen innan behandlingen på onkologen så hade jag även gått ner ett antal kilon i vikt, jag är inte på min idealvikt men jag har hamnat på rätt sida av sträcket om man säger så. 
Och då har jag verkligen inte gjord nåt speciellt. 

En dag som brukar vara bedrövlig i vanliga fall blev toppen för en gångs skull, visst är jag trött och sliten men väldigt väldigt glad. 
Ikväll har vi mycket att fira hemma hos Becca. 
//Bex 

Kommentera här: