Det bara skriker pensionär😆

Jaha är det nu jag ska börja gå i dom här butikerna på stan för den äldre generationen, jag menar nu när man är pensionär och allt, lägga undan mina dr Martens kängor och köpa mig ett par eccoskor istället, byta ut alla trasiga jeans emot hela, och göra mig av med alla accessoarer som det är döskallar på. 
Alltså när jag tittar mig själv i spegeln så var det ju knappast så här jag trodde jag skulle se ut när jag gick i pension, det är ju  inte så att det skriker pensionär om mig direkt😂😂
A jag tror jag smäller av så sjukt det är. 

Dock så känns det ju i plånboken att nåt har hänt, jag och mamma var på stan en sväng idag för att titta lite på rean och bara strosa runt i största allmänhet och det gick bra till en början men när man sen börjar att hitta saker som man skulle vilja ha, kanske inte som man egentligen behöver men som man bara tycker är snyggt eller som man tycker skulle vara coolt till barnen då börjar det bli jobbigt, jag kan ju inte bara köpa grejer längre som man kunde förr även om det kanske bara handlar om 50:- men vi vet ju alla att många bäckar små blir en hel del i slutändan, min mamma erbjöd sig att betala vissa grejer men det är bättre att hon sparar det till nåt dom/vi verkligen behöver istället. 
Ja det känns ju som att man ska hålla sig borta ifrån butikerna, varför ska jag gå och sukta efter nåt som jag vet att jag ändå inte kan köpa, det är ju bara att plåga sig själv.
Nåt som jag förut har tyckt varit så roligt tycker jag nu bara är pisstråkigt. 

Ja jag går och tar en drink hos min pensionärskompis Becca istället. 
Som Becca sa "vad är 2 1/2 män (sitcom) när vi här har 1 1/2 pensionär😂😂
//Bex 

Kommentarer:

1 Ullis:

Förstår att det känns trist att vara pensionär. Du får i alla fall lugn och ro och slipper känslan av att vara jagad av FK mfl. Tråkigt också när ekonomin blir lidande.//Ullis

Svar: Ja jag får njuta av att inte ha en massa utredningar och arbetsträningar som måste genomföras.
Ekonomin reder förhoppningsvis ut sig, det gäller väl bara att lära sig vad man kan och inte kan göra, och sen hoppas att det inte dyker upp några utgifter som man inte räknat med.
Tråkigt bara att behöva tänka sig för hela tiden och att inte kunna ha något direkt sparande😞
Bex

2 Anonym:

Trasiga jeans använder jag fast jag blir pensionär nästa år!

Svar: Det är rätt, man blir inte äldre än man gör sig.
Och vem fasiken har sagt att trasiga jeans bara är för den yngre generationen👍🏻
Bex

Kommentera här: