Lev efter era egna bestämmelser.

Åh jag som hade tänkt mig en riktig latdag idag, men det sket sig ju redan i starten. 
När jag ringde till dagis imorse för att säga att Liam skulle komma tillbaka efter några dagars ledighet pga hosta och skit, så fick jag veta att det är som en riktig sjukstuga på dagiset. 
Barn är hemma för att dom fått vattenkoppor, hög feber och kräksjuka, så då kändes det mindre bra att skicka Liam till dagis idag med tanke på att Macke ska lämna oss själva i helgen oxå plus att jag själv är förkyld och nästan hostar sönder mig så orkar jag fasiken inte med att nån mer ska bli sjuk nu.
Men jag hade verkligen behövt lite lugn och ro idag, kunnat legat på soffan och druckit honungste, men det är väl onödigt och låta mig vila. 
Jag har verkligen känt mig som en usel morsa idag då jag typ inte orkat göra nånting med min son, det var knappt att jag orkade mig iväg på det mötet jag hade med försäkringskassan idag, men efter jag dragit i mig lite piller, kravlat mig ur myskläderna och lämnat Liam hos farfar challe så var jag beredd att få svar på mina frågor, den här gången hade jag även min pappa med mig som är något mer frispråkig och kan säga till på ett helt annat sätt än mig.
Jag tycker att det är rätt skönt att ha med mig nån på mina möten eftersom att jag själv kanske inte tänker på allt eller missar nån viktig detalj i samtalet eftersom att jag har lite andra grejer oxå att lägga min fokus på, och då är det skönt att ha någon där som snappar upp det jag missar. 
Idag kom min handläggare Bo i tid iallafall och han hade även grundligt tagit reda på de frågor jag hade, han hade till och med tagit med sig papper med uträkningen som en av hans kollegor hade gjort. 
Så det var ju riktigt bra, men dessvärre gjorde ju inte det här mig så mycket gladare. 
Som Bo själv sa så gör dom bara uträkningen, det är ju inte FK som själva bestämt hur den ska göras utan det är ju våra kära politiker, och jag skulle bra gärna vilja se Löfven, Reinfeldt eller någon annan av politikerna gå efter dessa j@vla regler och uträkningar, här finns även ett tak på maxbeloppet du kan få som sjukpensionär, lite lågt kan tyckas då dom som verkligen jobbat hårt för sina löner blir drabbade men på ett sätt är det väl bra med ett tak på hur mycket ersättning du faktiskt kan plocka ut, men då ska väl det gälla ALLA även politikerna, jag menar dom om några borde väl vara nöjda med beloppet när det ändå är dom som bestämt det.....eller?! 

Näe nu ska jag göra lite uträkningar när jag äntligen fått reda på hur dom görs menar jag, så blir det en fortsättning följer på den här skiten. 
//Bex 

Kommentera här: