Lite sorg i mitt hjärta.

Ja då var man igång, årets första cellgiftsbehandling är nu avklarad, dessvärre var det oxå sista behandlingen med min sköterska Linda, hon ska nu ta tjänstledigt och prova på nånting annat, fortfarande inom vården men inte på onkologen. 
Väldigt tråkigt eftersom att jag verkligen gillar henne, man får ju en sån speciell kontakt med sköterskorna när man tillbringar så mycket tid där, sen blir det ju även en hel del telefonkontakt och sånt med. 
Så det var inte utan att man kände sig lite ledsen när man gick hem efter behandlingen idag.

Nu är det bara att vänta och se hur jag kommer att må dom närmaste dagarna, hur det blir med febern, inflammationen i magen och allt annat, jag har inte haft feber på bra många veckor nu och det är så skönt, det kan ju vara så som Linda sa idag att uppehållet med cellgifterna kan göra så att biverkningarna minskar nu till en början innan kroppen blir full med mediciner igen. 
Innan idag kändes det ju som om kroppen var "tömd" på cytostatika. 

Jaja, det är bara att hoppas på det bästa. 
//Bex 

Kommentera här: