Varför göra det enkelt?!?

Ja det är fasiken inte långt ifrån ett nervsammanbrott nu alltså. 
Idag fick Liam vara hemma ifrån dagis då han har hostat en del under natten och morgonen och var även lite snorig imorse när vi vaknade, han hade ingen feber men såg lite hängig ut så vi ringde och sjukanmälde honom, men efter nån timme visade det sig att han inte alls var dålig utan var nog mest trött, han hostar visserligen fortfarande men det är inget som påverkar välmåendet. 
Så imorgon blir det dagis igen. 

Jag och Liam har idag varit och storhandlat innan vi åkte hem för att träffa morfar Håkan som kom förbi på en fika. 
Sen har jag även dränkt mig i pappersarbete. 
Jag har fortsatt att läsa ur LÖF:s brev och gjort en del anteckningar. 
Sen har jag även suttit och skrivit ner, enligt mig själv, ett välformulerat brev till min handläggare på försäkringskassan om de frågor som jag vill ha svar på, och då jag är lite gammalmodig av mig så kluddade jag först ner allt på det gamla hederliga sättet, det vill säga med papper och penna innan jag sedan gick vidare och skrev ner allt på mailen. 
Jag gav min handläggare valet att ta reda på svaren själv eller om han hellre vill skicka mig vidare till någon som faktiskt kan svara på de frågor jag har. 
Skrev även klart och tydligt att jag inte är intresserad av att överklaga utan att jag bara vill ha svar på mina frågor. 
En överklagan är ju helt meningslöst, det lär ju knappast leda någon vart iallafall. 
Så när jag känner mig nöjd med mailet så trycker jag på "skicka" och det far iväg, men det dröjer inte många sekunder tills jag får tillbaka mailet där det står att det inte gick att leverera till mottagaren😩
Men jag orkar inte!!!!!!!
För det första så har jag återigen fått gå via min svägerska för att ens få en mailadress till Bo som min handläggare heter. 
Jag har kollat igenom vartenda papper här hemma och hans mailadress står ingenstans, alltså jag har mailadresser till handläggarna jag haft på arbetsförmedlingen, handläggaren på LÖF till och med min kontaktperson på banken men inte till min handläggare på FK, är inte det lite konstigt?! 
Så nu måste jag då alltså ringa Bo imorgon för att få en mailadress av honom för att sen kunna skicka mailet till honom. 
Näe men det låter väl helt rimligt. 
Krångligt ska det va tydligen. 

Vi får väl se om jag överlever morgondagen eller om jag bryter ihop. 
//Bex 



Kommentarer:

1 Anonym:

Hej. Du kan ansöka om bostadstillägg när du har sjukersättning. Tänkte bara tipsa om det ifall du inte redan har ansökt.

Svar: Jo jag fick dom pappren av FK när jag fick svaret om sjukersättning, tror dock att det är så att min man kanske tjänar för mycket för att vi ska kunna få det.
Måste dock kolla eftersom att vi har två mindre barn så räknar dom väl med det som jag fattade.
Men tack för tipset. 😉
Bex

Kommentera här: