Fortfarande fullproppad...

Igår så här mitt i semesterveckan fick jag gå ner till vårdcentralen för att ta min antihormonella spruta. 
Som sagt sjukdomen tar ju inte semester bara för att vi har det tyvärr, men visst hade det varit smidigt om det hade varit så. 
Varje morgon till frukosten får jag försöka att komma ihåg att ta den antihormonella tabletten oxå, lättare sagt än gjort kan jag säga när man har minne som en guldfisk. 
Men efter det lilla avbrottet i semestern igår så är vi idag tillbaka i rätta takter igen.
Idag blev det nämligen sol och bad i sörping igen, dock så blåste det och blev väldigt kallt mellan varven för oss som inte höll oss i poolen hela tiden, men för Linnea och Jonna som var i poolen säkert 90% av den tiden vi var där var det behagligt, Liam var inte så mycket sämre han heller men han varvade med att vara i lekparken emellanåt. 
Så när barnen hade badat i några timmar och ätit så valde vi att åka och käka glass istället, väldigt väldigt gott och söderköping är ju faktiskt en himla mysig sommarstad/kommun. 

Nu blir det hem till Becca för en torsdagsdrink i vanlig ordning, så får vi se om jag kan bli lite piggare av det, för nu är jag trötter.
Man kanske skulle kunna tro att jag skulle må prima nu när jag inte tar några cellgifter, men man glömmer lätt att jag både tar antihormonella tabletter, sprutan, skelettstärkande och antikroppar, och då listan på biverkningar av dessa läkemedel är lång så är jag självklart inte helt fit for fight i kropp och knopp. 
Så om jag blir lite trött, får huvudvärk och tappar humöret emellanåt så är inte det så himla konstigt för jag är ju fortfarande fullproppad med medicin bara inte just cellgifter. 
//Bex 

Kommentera här: