Ok start på semestern.

Något oväntat besök😆

Näe men vädret blev ju ganska bra idag ändå så vi bestämde oss för att åka och bada, dock hade vi lite svårt att besluta vart vi skulle åka, vindarna var mindre varma i förmiddags så det kändes för kallt för att åka till en sjö och eftersom att vi inte riktigt visste hur vädret skulle bli så ville vi inte åka så långt plus att Macke skulle jobba lite senare på eftermiddagen, så efter mycket om och men så hamnade vi på himpabadet här i Norrköping, något motvilligt för min del då det är ett gratisbad och då jag hört att det inte ska vara så jättefräscht.
Jag är egentligen en strandmänniska då jag tycker det känns mindre fräscht när ett hundratal människor ska blaska runt i samma stillastående vatten där vissa säkerligen inte kan hålla tätt heller.
Blir liksom aldrig samma i sjö eller hav.
Men himpabadet var faktiskt helt ok om man bara ska vara där ett par timmar, men inget ställe som jag skulle välja att spendera hela min dag på. 
Oväntat besök fick vi oxå då det helt plötsligt kom en and som valde att landa i poolen, han var ju smart som valde motionslängan oxå där det var lugnt.

Nu hoppas vi på skapligt väder imorgon oxå så vi får bada ännu mer, lika bra att passa på när vädret tillåter för helt plötsligt blir det skitväder i en veckas tid och då är man ju inte så sugen på att bada. 
//Bex  

Kommentarer:

1 Ullis:

Härligt att ni och anden kunnat njuta av vattenaktiviteter. Idag regnade det på fm sedan blev det jättefint väder, +26 grader i Katrineholmstrakten där jag har sommarstuga. Hoppas ni haft en skön dag.

Svar: Här har det regnat inatt men under förmiddagen sprack det upp så vi passade på att bada idag oxå.
Så underbart att du har ett sommarställe att spendera fina dagar vid.
😉
Bex

Kommentera här: