Den "normala" kvinnan.

Näe jag kommer aldrig känna mig helt bekväm med att inte ha några bröst, många gånger kan det nog verka som att jag är bekväm då jag väldigt sällan använder mina lösbröst/proteser, men saken är ju att jag känner mig ännu mindre bekväm med proteserna då det blir varmt och jävligt. 
Jag trodde att jag efter min bröstoperation skulle få operera in silikonbröst som det var prat om först men efter ännu en operation, i hjärnan denna gång, så kändes det inte så viktigt att lägga sig under kniven igen bara för att se "normal" ut, det vill säga inom den mall som vi människor gjort om hur en kvinna ska se ut. 
Jag vill inget hellre än att få ett par bröst som står ut lite under tröjan/blusen, det skulle självklart vara så mycket finare och jag skulle känna mig så mycket "snyggare" men att avbryta cellgiftsbehandling en längre tid för att genomgå ännu en operation som dessutom kommer att bli smärtsam, nja det är det nog inte värt åtminstone inte för mig. 
Man får helt enkelt prioritera vad som är viktigast här i livet, och då kommer inte bröst så väldigt högt upp på listan. 
Utseendet överhuvudtaget är väl en ganska stor del för många utav oss men det finns en massa andra saker här i livet som är så mycket viktigare, och tro mig att man blir medveten om det när man blir sjuk. 
Men riktigt bekväm kommer jag som sagt aldrig att bli utan mina bröst. 
Och det fick jag verkligen klart för mig idag när jag fick äran att vara med krokeks kalenderflickor och fota inför nästa års kalender där alla intäkter går till rosa & blå bandet. 
Även att de andra tjejerna som var med på bild tog av sig helt på överkroppen så kunde jag inte förmå mig till att göra detsamma. 
Har absolut inga problem med att andra visar upp sig och sina ärr men klarar själv inte av det, jag tycker liksom att det ser så otäckt ut på mig själv. 
Tråkigt men sant. 

Nu hoppas vi på att så många som möjligt köper kalendern inför nästa år så att cancerforskning får vad dom behöver för att någon gång få stopp på den här skiten som vi blir utsatta för, skiten som även kallas CANCER.
//Bex  

Kommentarer:

1 Bula:

Var kan jag beställa kalender ? ❤

Svar: Jag kommer nog få några ex när den är klar annars är det på Krokeks kalenderflickor. ❤️
Bex

Kommentera här: