Mig går ingen nöd på än.

Jamen jag som tyckte att jag mådde så himla bra igår, lite trött mitt på dagen men inte så speciellt ont i kroppen och ingen feber. 
Jag höll igång verkligen hela dagen igår med utvecklingssamtal på Liams dagis, inhandla lite presenter, festligheter med HSB och lite däremellan. 
Sen avslutades kvällen som den bör nämligen hemma i Beccas soffa, men ju mer klockan blev desto tröttare och tyngre i huvudet blev jag, och när jag sen gick hem så kände jag att febern var på väg, och det är ju typ alltid lagom till torsdagsdrinken som feber brukar komma, så det blev raka vägen hem i säng, jag hann att dra i mig några tabletter på vägen för att lindra feber. 
Imorse mådde jag ok och även under dagen men när eftermiddagen börjar dra in så kom även febern tillbaka. 
Det är så tröttsamt. 

Dietisten från onkologen ringde även idag och bad mig komma dit på tisdag eftersom att jag har aningen svårt att äta många gånger. 
Tappar helt matlusten, får ont i mellangärdet och om jag får i mig mat så blir jag helt uppsvullen i magen och kan till och med börja må illa. 
Jag har tappat ungefär 8kg på några månade utan att ha gjort nånting, förut har man kämpat och försökt att äta nyttigt och dra ner på livsmedel som man älskar, typ rostade mackor i mitt fall, jag kan inte leva utan bröd alltså det går inte, tro mig jag har försökt. 
Men nu sista tiden har min mage och tarmar mått sämre och då försvinner det kilon. 
Nu går det absolut ingen nöd på mig än så länge eftersom att jag alltid har haft lite hull att ta utav men det kan bli ett problem längre fram om det får fortgå. 
Så jag och sköterskan pratade om att jag kanske borde ha några näringsdrycker till hands för dom dagarna då jag mår som värst och verkligen inte får i mig nåt, för att öppna en flaska och dricka lite skulle jag nog kunna göra iallafall. 
Nu kan allt ordna upp sig under sommaren om det blir så att jag får ta en paus i min behandling, för i det stora hela så är det medicinerna som strular till det i magen på mig. 
//Bex 

Kommentarer:

1 Ullis:

Jag har också gått ner som du men under längre tid. Tur att man har lite hull att ta av som du skriver. Har helt enkelt haft lite sämre aptit. Viktigt att äta näringstät mat av god kvalitet. Vi får kämpa på.//Ullis

Svar: Ja precis, tänkte kolla om jag kunde få näringsdrycker på recept, för när man mår som sämst och inte har nån aptit så kanske man skulle kunna få i sig det åtminstone, annars får jag väl börja göra smoothie.
Bex

Kommentera här: